Tajemnicze billboardy w Warszawie z telefonem +48660700808 – to część kampanii promującej premierę płyty Preludium raperów Fukaj&Charlie Moncler. Tide Software, jeden z wiodących w kraju dostawców platform komunikacyjnych CPaaS, operator telekomunikacyjny wspólnie z wytwórnią SBM, jedną z najbardziej popularnych, niezależnych wytwórni muzycznych w Polsce zakończył kampanię z wykorzystaniem infolinii dla fanów artystów. Fani spędzili łącznie 671 godzin na rozmowach, wykonując ponad 31,4 tysiące połączeń telefonicznych.
Premiera płyty miała miejsce pod koniec lipca 2023. Kampania zapowiadająca drugi album Fukaja i charlie monclera – „PRELUDIUM” rozpoczęła się w marcu 2023.
Zobacz również
Częścią większej kampanii była akcja billboardowa z wykorzystaniem infolinii Tide Software. Poza numerem telefonu i logotypem wytwórni SBM na czarnym tle nie było żadnych dodatkowych informacji, ani przekierowania na stronę. Minimalny design przyciągnął uwagę. Billboardy były w Warszawie.
Fani artystów dzwoniąc pod wskazany numer łączyli się z Panią Basią, która w trakcie rozmowy zdradzała część szczegółów dotyczących premiery długo zapowiadanego projektu Fukaja.
W ramach infolinii fani wykonali 31 431 połączeń, łącznie osoby dzwoniące pod tajemniczy numer spędziły 671 godzin na rozmowach. Pod wskazany numer dzwoniło 10 191 różnych numerów, a średni czas rozmowy wyniósł 76 sekund.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Ponad 10 000 unikalnych użytkowników i ponad 80 dni roboczych spędzonych na rozmowie – to brzmi naprawdę imponująco biorąc pod uwagę, że całość odbywała się w pełni automatycznie, bez angażowania w obsługę infolinii konsultantów telefonicznych. To działanie pokazuje, że nieoczywisty sposób wykorzystania tradycyjnych narzędzi do komunikacji z klientami może przynieść prawdziwie dobre rezultaty, także w ramach kampanii, których odbiorcą jest młodsze pokolenie – mówi Jolanta Hryniewicka, Wiceprezes Zarządu Tide Software.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni skalą wydarzenia, które udało nam się zorganizować wraz z Tide Software. Cała akcja z założenia miała stanowić element większej kampanii wokół premiery albumu, jednak efekty tych działań przerosły oczekiwania zarówno naszego zespołu, jak i samego artysty – mówi Bartek Czarkowski, dyrektor operacyjny SBM.
Za realizację całej akcji odpowiadał zespół SBM. Kampania promowana była szeroko promowana na kanałach SoMe wytwórni oraz artysty i w końcu – samych fanów, którzy udostępniali treści na swoich profilach.