Kampania z prawdopodobnie najtrudniejszą grą w Internecie dla Fundacji Itaka

Zbliża się ostateczny okres rozliczania z fiskusem. To może oznaczać tylko jedno. Smutne miny w reklamach fundacji chcących zwrócić na siebie uwagę i przekazać nam swój numer KRS.
O autorze
1 min czytania 2013-03-23

Najnowsza kampania Fundacji ITAKA płynie pod prąd. Też zmierza do tego, żeby przekazać nam informację o swoim numerze KRS, który możemy wpisać w PIT, ale oferuje w zamian całkiem niezłą rozrywkę.

Na niektórych portalach internetowych, m.in. pb.pl i nf.pl pojawiły się bannery reklamujące „Prawdopodobnie najtrudniejszą grę w Internecie”. Nie ma na nich ani słowa o Fundacji ITAKA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bannery przerzucają użytkowników na stronę najtrudniejszezadanie.pl, gdzie znajduje się gra „Najtrudniejsze Zadanie”. Gra zaprojektowana jest tak, by była naprawdę żmudna, trudna i męcząca, ale i wciągająca. Potrzeba sporej cierpliwości i wytrwałości, żeby wykonać powierzone zadanie. A jest nim odnalezienie jednej osoby wśród tysięcy innych, podobnych osób, w mieście, gdzie wszystkie miejsca są podobne do siebie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gracz otrzymuje tylko rysopis poszukiwanej osoby. To wszystko, żadnych innych wskazówek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niektórzy mogą się czuć w tej grze zagubieni. Dla innych wykonanie zadania może wydawać się wręcz niemożliwe. Wiele osób poddaje się, kiedy przeszukają kilkaset lokacji i wciąż nie odnajdą osoby odpowiadającej rysopisowi.

Poszukiwaną osobę oczywiście da się znaleźć, a po dłuższym czasie poszukiwań każdemu użytkownikowi wyświetla się komunikat od Fundacji Itaka: Trudno znaleźć jedną osobę wśród tysięcy innych ludzi, prawda? My zajmujemy się tym na co dzień. Wspomóż fundację ITAKA – przekaż nam swój 1% podatku.

Za kreację odpowiadają agencje BBDO i Proximity Poland.