Większy ekran, wykorzystanie technologii 3D, mocniejsze bodźce dźwiękowe, a także nierzadko dodatkowe akcje ambientowe niezwykle intensywnie oddziałują na odbiorcę. Po pierwsze, zastajemy widza w czasie wolnym od pracy, rozluźnionego, nastawionego na rozrywkę, a zatem będzie on pozytywniej reagować na przedstawiane przed i w trakcie seansu treści, o ile trafią one w jego gust. Co więcej, w kinie, mamy do czynienia ze sporą grupą ludzi, dobrowolnie zbierających się w jednej sali, tworzących publiczność, która wspólnie doświadcza przeżycia, jakim jest oglądanie. Ponadto, dzięki dużemu ekranowi i zgaszonemu światłu, poziom skupienia publiczności jest zazwyczaj wyższy niż np. przechodnia na ulicy. Nic zatem bardziej zachęcającego, niż tak właśnie wstępnie przygotowana do zapoznania się z treścią reklamy publiczność.
Bardzo ciekawym przykładem zareklamowania produktu i jego właściwości „specjalnych” jest akcja ambientowa przeprowadzona przez Sony w szwedzkim kinie. Na premierze filmu Skyfall widzom rozdano kubki z napojami, a w niektórych znajdowały się zanurzone w płynie wodoodporne telefony Xperia Arc S.
Zobacz również
Podobną akcję przeprowadziła w Polsce Nokia, promując model telefonu – Lumia 800. W tym wypadku po obejrzeniu reklamy, w której Marcin Prokop informował o akcji, szczęśliwcy znajdywali pod siedzeniami kupon, który wymieniali na telefon.
Często w celu uzyskania lepszych efektów wykorzystuje się powierzchnie poza ekranowe. Umożliwiają one w pełni pochłonięcie użytkownika przez doznania wizualne, jak np.: w reklamie Skody Octavi, w której widzowie mogli „doświadczyć” podróży samochodem,
Allegro,
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
kampani PGE „Zapewniamy energię”,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
czy reklamie Redd’s, podczas której ściany boczne pokryły kolorowe animacje.
Niekiedy w akcje zaangażowanych jest wiele osób na sali kinowej. Carlsberg w Belgi postanowił przeprowadzić eksperyment. Salę kinową wypełnili nie wyglądający zbyt przyjemnie motocykliści, a na niczego nie spodziewające się pary czekały jedynie dwa, wolne miejsca pośrodku. Jak zareagowały one w takiej sytuacji?
Z kolei Coca-Cola przeprowadziła akcję uczulającą widzów na kulturalne i ciche zachowanie się podczas seansu. W innowacyjny sposób „przeniosła” niektórych spośród oglądających na ekran.
Innym ciekawym przykładem akcji promocyjnej w kinie jest ta z udziałem BMW. Pod koniec wyświetlania reklamy poproszono widzów, aby zamknęli oni oczy. Ich zdziwienie, gdy przy zamkniętych oczach zobaczyli zmieniający kolory i powoli odjeżdżający w dal napis BMW, było bezcenne.
Poniżej więcej ciekawych kreacji: