Kancelaria Premiera w Social Media w 2012 roku – infografika

Ile razy w 2012 roku „zaćwierkał” na Twitterze Donald Tusk? Który post na profilu Kancelarii Premiera na Facebooku był najpopularniejszy? Ile osób na Youtubie obejrzało film z premierem śpiewającym kolędy? Prezentujemy podsumowanie aktywności Kancelarii Premiera w mediach społecznościowych w 2012 r.
O autorze
1 min czytania 2013-01-07

FACEBOOK

Pod koniec 2012 roku liczba fanów Kancelarii Premiera na Facebooku przekroczyła 18 000. Najwięcej sympatii użytkowników zyskało zdjęcie, które na co dzień stoi na biurku Donalda Tuska i przedstawia szefa rządu obejmującego ukochanego psa Szeryfa. Fotografię polubiło 995 osób. Najczęściej udostępnianym postem była z kolei grafika z okazji 68. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

 

TWITTER

Rok 2012 przyniósł debiut na Twitterze Donalda Tuska. Od 10 grudnia szef rządu zatweetował łącznie 73 razy. Liczba jego „followersów” rosła w szybkim tempie i na koniec roku wyniosła 22 800 osób, choć trzeba zaznaczyć, że na starcie kanał Donalda Tuska miał już blisko 9 000 śledzących.

Niezmiennie aktywny na Twitterze był także rzecznik rządu. Łączna liczba tweetów Pawła Grasia od uruchomienia kanału wyniosła pod koniec roku 3 341. Liczba followersów przekroczyła z kolei 17 600 osób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kanał na Twitterze prowadzi także Kancelaria Premiera. Liczba jej followersów na koniec 2012 wyniosła 20 271. Łącznie od uruchomienia kanału Kancelaria „zaćwierkała” 2 787 razy, a najpopularniejszym tweetem minionego roku okazało się zdjęcie biało-czerwonej iluminacji budynku KPRM z okazji 11 listopada.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

YOUTUBE

Najpopularniejszym filmem na kanale Kancelarii Premiera na Youtubie okazał się występ Donalda Tuska w świątecznym odcinku „Szansy na sukces” w 1996 roku, który odnotował 257 848 odsłon. Drugie miejsce zajął filmik uwieczniający kibicowanie polskiej reprezentacji w piłce nożnej przez premiera i ministrów przed meczem Polska-Rosja – materiał zgromadził 212 067 odsłon. Trzeci stopień na podium zdobył z kolei krótki filmik z przelotu premiera śmigłowcem nad autostradą A2 przed EURO2012, który został obejrzany łącznie 83 302 razy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

FLICKR

Baza zdjęć Kancelarii Premiera w serwisie Flickr rozrosła się w 2012 roku do 3 837 fotografii. Łączna liczba wyświetleń zdjęć wyniosła z kolei 116 485.

Cała infografika: