Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce ponad 100 osób, a około 2000 hospitalizuje się z powodu rozpoznanego ostrego zatrucia. Jednym z głównych powodów wspomnianych problemów zdrowotnych jest zatrucie czadem, do którego prowadzą niesprawne przewody wentylacyjne w mieszkaniach. Polska agencja znalazła sposób, jak walczyć z zaczadzeniem.
W jaki sposób? Poprzez przypomnienie na gazetkach reklamowych dostępnej każdemu techniki sprawdzenia ciągu powietrza w mieszkaniu kartką papieru.
Zobacz również
Jak przeprowadzić test? Kartkę wystarczy wyrwać z gazetki i przyłożyć do kratki wentylacyjnej. Jeśli przylegnie – wentylacja jest sprawna. Jeśli nie – należy skontaktować się ze strażą pożarną.
Poniżej można zobaczyć wideoopis kampanii:
Do akcji włączyły się sklepy: Złote Tarasy, Lewiatan i PEPCO, które zgodziły się na wykorzystanie niewielkiej przestrzeni obecnej w gazetkach reklamowych. I tak, na materiałach promocyjnych, w nakładzie 28 mln egzemplarzy, pojawiła się specjalnie zaprojektowana informacja na temat tego jak samodzielnie dokonać prostego testu wentylacji w mieszkaniu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt otrzymał honorowy patronat Państwowej Straży Pożarnej, a o tym prostym pomyśle napisały największe globalne media branżowe, m.in. „AdAge” i „Adweek”.