„Nerd” to film, który w sposób łatwy i zabawny podejmuje tematykę bardzo poważną, jaką jest uzależnienie od internetu. Historia Norberta, głównego bohatera „Nerda”, który stara się zerwać wszystkie kontakty ze światem zewnętrznym, a szczęście widzi tylko w sieci, adresowana jest głównie do młodego widza, ale poruszany w filmie problem dotyczy nie tylko ludzi młodych.
– Jesteśmy pewni, że w Polsce jeszcze nigdy nie powstała komedia o uzależnieniu od technologii oraz że nasz film może być jednym z pierwszych na świecie (może nawet pierwszym), który zgłębia ten temat. Konwencja komediowa sprawia, że problem uzależnienia jest mniej męczący dla zwykłego widza – nie odstrasza go – komentuje Artur Schmidt, reżyser.
Zobacz również
Ze względu na tematykę filmu oczywiste dla producentów było, że film premierę i dystrybucję będzie miał w sieci. Światowa premiera filmu odbyła się 6 czerwca br. w Amazon Prime w amerykańskiej wersji dubbingowej (w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).
– Warte podkreślenia jest to, że niewiele polskich produkcji może pochwalić się pełnym dubbingiem zagranicznym. Tym bardziej nas to cieszy – mówi Piotr Kubiak, producent Playade.
„Nerd” jest debiutem fabularnym reżysera Artura Schmidta, który na co dzień pracuje jako reżyser w szwajcarskiej telewizji publicznej RSI. Producentem filmu jest Playade. W rolach głównych występują Katarzyna Figura, Mariusz Jakuz, Michał Piela i Grzegorz Pawlak. Au-torem zdjęć jest Krzysztof Pietrzak, a muzykę skomponował Piotr Kubiak.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing