Nawet 5 gramów plastiku tygodniowo – taką ilość odpowiadającą jednej karcie kredytowej przyjmujemy do organizmu, jak wynika z badań przeprowadzonych na University of Newcastle w Australii[1]. Mikroplastik nie jest obecny jedynie w jedzeniu czy ubraniach.
Maleńkie cząstki plastiku o średnicy mniejszej niż 5 mm występują powszechnie w składach kosmetyków, także tych kolorowych. Ich rozmiar sprawia, że z łatwością przedostają się do wód. Raport „Kupuj odpowiedzialne” przedstawił niepokojące dane, z których wynika, iż około 30% mikroplastiku trafia do morza[2]. Mając tę świadomość, Kaufland wziął pod lupę recepturę artykułów drogeryjnych marek własnych i podjął konkretne zobowiązanie z myślą o ochronie środowiska.
Zobacz również
– W ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic analizujemy nie tylko opakowania, ale także skład naszych produktów. Naszym celem jest zmiana receptur artykułów marek własnych w segmencie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących, a także środków do pielęgnacji samochodów. Pracujemy nad tym, aby do końca 2021 r. wyeliminować mikroplastik i nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na jakość i bezpieczeństwo produktów. Możemy już pochwalić się tym, że formuły wszystkich produktów bevola Baby do pielęgnacji ciała dziecka nie zawierają mikroplastiku – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, Kaufland oznacza produkty z udoskonalonym składem specjalnym logo „receptura bez mikroplastiku”. W ten sposób klienci mają pewność, że wybierają artykuły bardziej przyjazne dla środowiska.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
[1] WWF Analysis, No Plastic in Nature: Assessing Plastic Ingestion From Nature To People 2019
Słuchaj podcastu NowyMarketing
[2] Raport „Kupuj odpowiedzialnie” publ_678_praktyczny_poradnik_plastik_is_not_fantastik_czyli_dlaczego_plastik_jest_zly.pdf (ekonsument.pl)