Nowy asortyment sieci to również odpowiedź na oczekiwania polskich konsumentów, spośród których ponad połowa deklaruje, że zwraca większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko mają kupowane przez nich artykuły*. Już blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, która przy podejmowaniu decyzji zakupowych stawia dobro planety na pierwszym miejscu. W porównaniu ze średnią światową (18%) to wartość większa aż o 12%. Zainteresowanie produktami, które powstały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, wzrosło w czasie pandemii – 37% badanych deklaruje, że obecnie zwraca większą uwagę na ten aspekt niż w okresie poprzedzającym epidemię COVID-19**. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza do oferty kolejne produkty wykonane z surowców wtórnych. Odzież sportową Newcential oraz akcesoria kuchenne Spice&Soul będzie można nabyć w sklepach sieci do wyczerpania zapasów.
Recykling w kuchni i podczas treningu
Miłośnicy aktywnego trybu życia być może zdążyli już poznać markę dostępną tylko w sklepach Kaufland – Newcential, która obejmuje odzież funkcjonalną oraz różnego rodzaju akcesoria przydatne podczas uprawiania sportu. Klienci sieci będą teraz mogli połączyć obie miłości – do sportu i środowiska dzięki nowym artykułom wykonanym z przetworzonych materiałów. W kolekcji Newcential pojawiły się biustonosze sportowe, damskie i męskie bluzy, kamizelki oraz chusty wielofunkcyjne posiadające certyfikat GRS (Global Recycled Standard). Potwierdzona on, że do produkcji artykułów co najmniej w 50% wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu.
Zobacz również
Sieć przygotowała specjalną ofertę również dla miłośników gotowania. 27 stycznia w asortymencie sklepów Kaufland pojawią się produkty marki Spice&Soul wytworzone w 50-100% z surowców wtórnych, wśród nich: otwieracz do puszek, wyciskacz do czosnku, sitko kuchenne, nóż do pizzy, obieraczka oraz zestaw przyborów kuchennych, których plastikowe elementy zostały wykonane z przetworzonych sieci rybackich. Klienci będą mogli także nabyć garnki oraz patelnie z kutego aluminium, które w całości pochodzi z recyklingu.
W ramach międzynarodowej strategii REset Plastic poszukujemy rozwiązań, które pozwalają zredukować ilość plastiku, poprawić jego przydatność do recyklingu oraz umożliwić jego ponowne wykorzystanie. Efektem tego jest m.in. wprowadzenie do oferty kolejnych produktów powstałych przy wykorzystaniu surowców wtórnych. Jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce czujemy się zobowiązani zapewnić klientom wybór produktów, które cechuje nie tylko wysoka jakość wykonania, ale także przyjazna środowisku produkcja – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej z Kaufland Polska.
Kaufland konsekwentnie realizuje międzynarodową strategię Grupy Schwarz – REset Plastic, zgodnie z którą do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20% a 100% opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Międzynarodowa strategia REset Plastic opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, zmianie opakowań, recyklingu, usuwaniu odpadów plastikowych ze środowiska oraz innowacji i zwiększaniu świadomości społeczeństwa w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing