Wrocławski sklep Kaufland przy ulicy Długosza jest pierwszym punktem należącym do sieci, który został wyposażony w panele fotowoltaiczne. Montaż instalacji na dachu marketu został już ukończony, a urządzenia zostaną uruchomione jeszcze w sierpniu. Według wstępnych szacunków rozwiązanie wykorzystujące OZE zaspokoi kilkanaście procent rocznego zapotrzebowania marketu na energię elektryczną.
Market we Wrocławiu jest pierwszym punktem na mapie sklepów Kaufland, który wyposażono w panele wykorzystujące odnawialne źródło energii. Dzięki specjalnej technologii fotoogniwa są odporne nie tylko na utratę mocy, ale również na mikropęknięcia oraz gwałtowne zjawiska atmosferyczne, takie jak gradobicie. Po uruchomieniu instalacja o mocy ponad 167 kWp będzie w stanie pokryć do 14 procent rocznego zapotrzebowania marketu na energię elektryczną. Co ciekawe, w przyszłości sami klienci sklepu będą mogli na bieżąco śledzić, ile prądu udaje się zaoszczędzić dzięki zastosowaniu fotoogniw. Umożliwi to specjalna aplikacja, która na multimedialnych ekranach digital signage umieszczonych w sklepie będzie informować o pracy urządzeń znajdujących się na dachu. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem tego rozwiązania.
– W budynkach należących do naszej sieci od lat stawiamy na rozwiązania przyjazne nie tylko klientom, ale także środowisku. Oprócz technologii już funkcjonujących w naszych sklepach nieustannie poszukujemy innowacji, które pozwalają ograniczyć zużycie energii oraz emisję gazów cieplarnianych. Przykładem tego są właśnie panele fotowoltaiczne nazywane czystą energią. Czystą, ponieważ nie emitują żadnych szkodliwych substancji i bazują w 100% na zasobach naturalnych. Wierzymy, że jest to rozwiązanie z dużym potencjałem do rozwoju, dlatego będziemy rozważać wprowadzenie fotowoltaiki w kolejnych naszych lokalizacjach − mówi Ewelina Jarosińska, członek zarządu w firmie Kaufland Polska.
Zobacz również
Nie tylko fotoogniwa
Sieć Kaufland od lat wdraża innowacyjne rozwiązania służące ochronie środowiska oraz redukcji zużycia energii. W 2018 r. detalista wdrożył system zarządzania energią wg normy ISO 50001. Opracowano również wewnętrzny system optymalizacji zużycia energii, który skupia się na jej świadomym i zrównoważonym użytkowaniu przez pracowników placówek. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu można nadzorować zużycie energii we wszystkich sklepach, centrach dystrybucji oraz budynkach administracji należących do sieci.
Kaufland stawia również na energooszczędne oświetlenie LED, które znajduje się w każdym nowo powstałym czy zmodernizowanym sklepie. W wybudowanych od 2012 r. placówkach sieć nie używa do ogrzewania takich paliw jak: węgiel, olej, gaz czy drewno – ogrzewanie następuje prawie wyłącznie dzięki odzyskowi ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych. Detalista redukuje również emisję gazów cieplarnianych poprzez wykorzystywanie nieszkodliwych dla warstwy ozonowej chłodziw. W magazynach produktów mrożonych i halach produktów świeżych stosuje się naturalne chłodziwo, jakim jest amoniak, a w nowych sklepach w całej instalacji chłodniczej wykorzystywane jest wyłącznie chłodziwo neutralne dla klimatu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell