Celem projektu jest skrócenie czasu, w którym dokonywane są zakupy do niezbędnego minimum. Dzięki nowoczesnej technologii konsument może skanować wybrane produkty już w trakcie zakupów, a na końcu dokonać płatności w kasie samoobsługowej.
Aby skorzystać z usługi K-Scan, należy przy wejściu na halę sprzedaży sięgnąć po skaner, a następnie tak jak zawsze – robić zakupy, skanując na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi K-Scan powinien udać się do kasy samoobsługowej, aby sfinalizować transakcję. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok w tym samoobsługowym procesie to płatność.
Zobacz również
Usługa w sześciu lokalizacjach, kolejne w planach
Polska jest trzecim krajem po Czechach i Rumunii, gdzie klienci mogą korzystać z usługi K-Scan. Z samodzielnej obsługi oraz skanowania artykułów można korzystać już w sześciu sklepach Kaufland na Śląsku – w Tarnowskich Górach, Chorzowie (w dwóch sklepach), Katowicach (w dwóch sklepach) i Siemianowicach Śląskich. Do końca 2022 roku usługa zostanie wprowadzona w kilkudziesięciu sklepach w całym kraju.
Dla pierwszych 100 osób, które w danym sklepie skorzystają z usługi K-Scan, Kaufland przewidział ekologiczną niespodziankę – bawełnianą torbę zakupową.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W obecnych czasach nowoczesne technologie są oczywistą częścią naszego życia. Korzystamy z nich w pracy i prywatnie, w każdej dziedzinie, również przy tak codziennej czynności jak zakupy. Sieć Kaufland stale analizuje potrzeby konsumentów i wprowadza nowoczesne rozwiązania, które przyspieszają zakupy i zwiększają ich komfort. Usługa K-Scan to kolejne ułatwienie, z którego mogą korzystać nasi klienci. Inne rozwiązania, które z sukcesem funkcjonują w naszej sieci, to kasy samoobsługowe, cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę artykułu czy też zapoznać się z aktualnymi promocjami, cyfrowe ekrany reklamowe digital signage, aplikacja mobilna dla klientów czy inteligentny chatbot Kala, stworzony z myślą o osobach zainteresowanych pracą w Kauflandzie – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* ARC Rynek i Opinia, arc.com.pl/polacy-chetni-do-korzystania-z-dark-shopow-i-sklepow-bez-obslugi