Kaufland zatrudnia w Polsce blisko 14 tysięcy pracowników, z czego ponad 80% stanowią kobiety. W całej sieci Kaufland w Polsce zatrudnionych jest w sumie 11 240 pań. Zdecydowana część z nich pracuje w sprzedaży operacyjnej. Kobiety stanowią większość nie tylko w kontekście całego zespołu, ale także stanowisk kierowniczych – 60% z nich zajmują panie.
Równość i elastyczność
Kaufland docenia kobiety i stara się być dla nich przyjaznym miejscem pracy. Firma zapewnia pracownikom równość płac, dlatego też zatrudnione w sieci panie mają zagwarantowane takie samo wynagrodzenie jak mężczyźni na analogicznym stanowisku, o podobnym doświadczeniu i kwalifikacjach. Kobiety, które wracają z urlopu macierzyńskiego, kontynuują zatrudnienie na takich samych warunkach jak w momencie pójścia na urlop.
Zobacz również
Ponad 80% naszej załogi stanowią kobiety. Zatrudnione Panie wnoszą do naszych szeregów entuzjazm, profesjonalizm, ogromne zaangażowanie i pozytywną atmosferę. Charakteryzują się niezwykłą empatią oraz inteligencją emocjonalną, co sprawia, że współpraca w naszym zespole to prawdziwa przyjemność. Od zawsze działamy na rzecz wspierania równości w miejscu pracy, oferując wszystkim jednakowe możliwości rozwoju i stwarzając warunki pracy oparte na wzajemnym szacunku. Nasze wartości są istotne dla pracowników, co przekłada się na długi średni czas zatrudnienia w naszej sieci – podkreśla Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.
Kaufland docenia ogromne zaangażowanie kobiet w wychowanie dzieci, dlatego stara się gwarantować im elastyczny czas pracy, aby ułatwić łączenie obowiązków zawodowych z rolą matki. Sieć wspiera kobiety już od pierwszych dni życia dziecka – każdy pracownik, któremu powiększyła się rodzina, otrzymuje wyprawkę dla maluszka z produktami Kaufland. W okresie pandemicznym Kaufland zorganizował także dla dzieci pracowników ferie zimowe w interaktywnej formie, aby zaktywizować je do wspólnej zabawy i w ten sposób pomóc rodzicom zapewnić pociechom atrakcje w tym trudnym czasie.
Z myślą o kobietach Kaufland podejmuje również wiele inicjatyw wykraczających poza miejsce pracy. Firma zachęca panie do bezpłatnych badań mammograficznych, z których można skorzystać w czasie godzin pracy. Już od 4 lat pracownicy mogą także wziąć udział w Biegu Kobiet Zawsze Pier(W)si, którego celem jest promowanie profilaktycznych badań piersi oraz wsparcie kobiet zmagających się z chorobą nowotworową W ciągu roku detalista organizuje również wiele webinarów dotyczących m.in. świadomego odżywiania oraz zdrowego stylu życia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pomoc w wyjątkowym dniu
W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Kaufland od początku angażuje się w pomoc uchodźcom. Z okazji Dnia Kobiet firma wspólnie z fundacją BloomPro zaplanowała spotkanie z ekspertami, m.in. psychologiami i prawnikami, podczas którego panie będą mogły uzyskać wsparcie dotyczące zorganizowania opieki medycznej, szkoły dla dziecka czy praktycznych sposobów na znalezienie pracy. Spotkanie odbędzie się 8 marca w restauracji w centrali Kaufland przy Alei Armii Krajowej 47 we Wrocławiu. Uczestniczki spotkania, poza wsparciem mentalnym i eksperckim, otrzymają również drobne upominki. Dodatkowo Kaufland wyraził pełną gotowość do zatrudnienia kobiet z Ukrainy. Sieć przygotowała w tym celu na start ok. 100 miejsc pracy, gwarantując jednocześnie możliwość wzięcia udziału w kursie języka polskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing