W kluczowych lokalizacjach miasta pojawiły się nośniki DOOH z poruszającym przekazem kampanii, a na Dworcu Centralnym można było doświadczyć nietypowej akcji ambientowej skłaniającej do przemyśleń. Na zakończenia dnia, Pałac Kultury i Nauki rozbłysnął fioletowym światłem – symbolem nadziei, mocy i siły.
Fundacja Nutricia stawia przed nami pytanie, które brzmi: „Czy jesteśmy gotowi na przyszłość, w której możemy stać się pacjentem i opiekunem?”. Wydaje się to odległe i abstrakcyjne, jednak życie, jak pokazują dane, szybko potrafi zweryfikować nasze wyobrażenia i plany. Choroby przewlekłe, hospitalizacje, konieczność opieki nad bliskimi – to rzeczywistość milionów Polaków. W 2023 roku do szpitali trafiło aż 8,54 miliona pacjentów[1] – to niemal co piąty mieszkaniec kraju. Niepokojące statystyki dotyczą także chorób przewlekłych: już 1,35 miliona osób zmaga się z nowotworami[2], a ponad 5 milionów cierpi na schorzenia neurologiczne[3]. W obliczu tych danych jedno jest pewne – temat opieki zdrowotnej dotyka każdego z nas.
Zobacz również

Kampania rozpoczęła się od interaktywnej akcji ambientowej na warszawskim Dworcu Centralnym, gdzie ulokowano „Zwierciadło przyszłości” – instalację, która stała się punktem refleksji nad rolą pacjenta i opiekuna. Dworzec Centralny, przez który codziennie przemieszcza się około 40-50 tysięcy pasażerów był idealnym miejscem, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – nie tylko warszawiaków, ale też wielu przyjezdnych. Lustro, jako element interakcji, wyświetlało pytanie: „Czy znasz swoją przyszłość?” i pokazywało, że rola pacjenta i opiekuna jest nieunikniona dla każdego z nas.


Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
W przestrzeni miejskiej Warszawy, m. in. w Śródmieściu, na Alejach Jerozolimskich czy na Placu Unii Lubelskiej, pojawiły się również reklamy DOOH, które ukazywały wizerunki pacjentki i opiekunów opatrzone inspirującymi hasłami niosącymi ze sobą trzy kluczowe wartości: siłę, moc i nadzieję – tak istotne dla osób borykających się z chorobą. Pałac Kultury i Nauki rozbłysnął fioletowym światłem, symbolem nadziei, mocy i siły, przypominając o wartościach, które leżą u podstaw działań Fundacji Nutricia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania „Każdy z nas” ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat wyzwań, przed którymi stają pacjenci i opiekunowie, ale także edukację w zakresie żywienia medycznego, które odgrywa kluczową rolę we wsparciu leczenia i powinno być zawsze stosowane zgodnie z zaleceniami lekarza. Do akcji włączą się także influencerzy, którzy podzielą się swoimi osobistymi historiami zmagań z chorobą lub pełnieniem roli opiekuna. Ich autentyczność w przekazie pomoże dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców, a historie na Instagramie, pod hasłem #JestemOpiekunem, staną się inspiracją dla wielu osób, które stoją przed podobnymi wyzwaniami.
[1] https://basiw.mz.gov.pl/mapy-informacje/mapa-2022-2026/analizy/leczenie-szpitalne/
[2] Nowotwory złośliwe w Polsce. Krajowy Rejestr Nowotworów. Dostęp online: https://onkologia.org.pl/pl/epidemiologia/nowotwory-zlosliwe-w-polsce [dostęp: 31 grudnia 2024].
[3] Gierczyński, J., Kułakowska, A., & Rejdak, K. (2024). Neurologia w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Warszawa: Polskie Towarzystwo Neurologiczne, Fundacja Zdrowie i Edukacja Ad Meritum.
Zdjęcia: mat. pras.