Yum! Brands, największa na świecie firma restauracyjna, posiadająca blisko 50 000 lokalizacji na całym świecie pod markami KFC, Pizza Hut, Taco Bell oraz The Habit Burger Grill, ogłosiła globalną politykę rezygnacji z jaj klatkowych i tym samym przejście na jaja z chowu alternatywnego w większości swoich lokalizacji do 2026 roku, a globalnie do 2030 roku.
Przed podjęciem globalnego zobowiązania, Yum! Brands ogłosiło politykę rezygnacji z jaj klatkowych dla Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i innych wiodących rynków. Nowa globalna polityka zobowiązuje firmę do pozyskiwania jaj i produktów jajecznych jedynie z chowu alternatywnego w ponad 150 krajach i regionach na całym świecie. Proces wycofywania jaj klatkowych zostanie zakończony do końca 2030 roku. Firma zdecydowała się również na coroczne raportowanie postępów w przejściu na chów bezklatkowy w celu pokazania transparentności wobec swoich konsumentów.
Zobacz również
– Cieszymy się, że tak duża firma, jaką jest Yum! Brands, decyduje się na globalne wycofanie jaj klatkowych ze swojego łańcucha dostaw. To zobowiązanie jest ogromną zmianą dla zwierząt na całym świecie i pokazuje, że koniec chowu klatkowego kur niosek jest nieunikniony – mówi Julia Pająk ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, prowadzącego w Polsce kampanię „Jak One To Znoszą”.
Kampania publiczna, mająca na celu nakłonienie Yum! Brands do globalnego wycofania jaj klatkowych, była prowadzona przez organizacje członkowskie Open Wing Alliance, koalicji mającej na celu poprawę dobrostanu kur. Aktywiści z 77 organizacji ochrony zwierząt z 63 krajów połączyli siły, aby domagać się zmiany od Yum! Brands w imieniu swoich klientów i kur niosek, które codziennie cierpią w chowie klatkowym. Tysiące zwolenników na całym świecie przyłączyło się do akcji, podejmując setki tysięcy cyfrowych działań, nakłaniających Yum! Brands do przejścia na system bezklatkowy. Odbyły się również protesty na żywo organizowane m.in. w Serbii, Nigerii czy Tajwanie.
Wraz z rosnącą świadomością konsumentów i wynikającego z niej coraz większego zapotrzebowania na jaja z chowu bezklatkowego, międzynarodowe firmy i liderzy branży, tacy jak Yum! Brands rezygnują z jaj klatkowych. Już ponad 100 globalnych deklaracji wycofania jaj klatkowych zostało podjętych przez jedne z największych firm na świecie, w tym Burger King, Unilever, Nestlé, Aldi, InterContinental Hotels, Sodexo, Kraft Heinz, Compass Group, Costa Coffee i Barilla.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Oficjalne zobowiązanie Yum! Brands jest dostępne tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing