KFC udostępnia bank zdjęć ChickenStock. „Chcesz kraść nasze obrazy? Przynajmniej rób to dobrze”

KFC udostępnia bank zdjęć ChickenStock. „Chcesz kraść nasze obrazy? Przynajmniej rób to dobrze”
Liczne lokale gastronomiczne w swoich reklamach bezprawnie publikują fotografie kurczaka z KFC. Zdjęcia są jednak przerabiane i nieestetyczne. Zamiast uniemożliwiać fałszerzom wykorzystywanie swoich obrazów, sieć udostępnia im darmową bibliotekę zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
O autorze
1 min czytania 2022-03-24

Podróbki dotyczą niemal każdego rodzaju produktu. Od ubrań, przez akcesoria po filmy i piosenki, a w dobie powszechnego dostępu do internetu nieuniknione jest masowe podrabianie fotografii. KFC zauważa, że ogromna liczba kradzionych zdjęć przedstawia… smażonego kurczaka. Liczne restauracje, puby czy przydrożne bary posługują się tym samym zestawem obrazów, do którego prawa autorskie posiada jedynie KFC.

Okazuje się jednak, że dla sieci fast foodów nie sama kradzież zdjęcia jest najgorsza, a fakt, że przedstawione na nich produkty są po prostu brzydkie i nieapetyczne. Kopiowanie w niskiej rozdzielczości, rozciąganie, odwracanie i zniekształcanie sprawia, że prezentowane posiłki są nie do poznania, a jak twierdzi sieć – „to przestępstwo przeciwko reputacji KFC”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć postanowiła więc postawić sprawę jasno: „Chcesz kraść nasze obrazy? Przynajmniej rób to właściwie, proszę”.

KFC zdecydowało się więc na prowadzenie własnego banku zdjęć stockowych, ponieważ ma dość „zabijania” dobrej jakości własnych fotografii. Tym samym sieć pozwala naśladowcom przywłaszczać sobie zdjęcia, ale tylko w wysokiej rozdzielczości. KFC ChickenStock to strona internetowa, stworzona wspólnie z agencją reklamową TBWARAAD, która zawiera bank zdjęć prezentujących apetyczne dania z kurczaka. Dostęp do bazy plików jest darmowy i otwarty dla wszystkich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oprócz uruchomienia ChickenStock, KFC namierzyło kilku fałszerzy, aby nieco ich zawstydzić. Sieć rozwiesiła plakaty z własnymi zdjęciami smażonego kurczaka, aby porównać słabej jakości skradzione zdjęcia i oryginalne wersje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostatecznie, po zdemaskowaniu fałszerzy, KFC stwierdza dumnie: „Możesz ukraść nasze zdjęcia, ale nigdy nie ukradniesz naszego smaku”.

fot. tbwaraad.com

PS
KFC uruchomiło kampanię, w której kanałem komunikacji stały się prywatne samochody konsumentów. Inspiracją do stworzenia niecodziennej akcji stał się… pył znad Sahary, który dotarł do Hiszpanii i zabarwił na pomarańczowo ulice, domy i samochody.