Trwająca przez cały miesiąc akcja Movember ma za zadanie zachęcić mężczyzn do sprawdzenia swojego stanu zdrowia. Standardowym elementem kampanii jest zapuszczanie przez nich wąsów, zaś w przypadku bród – nie golenie ich.
W akcję postanowiła włączyć się marka KFC, która 1 listopada br. zgoliła słynną brodę i wąsy Colonela Sandersa – bohatera, który nierozłącznie kojarzy się z popularną siecią fast foodową i widnieje na logotypie brandu – by ten mógł je zapuścić na nowo. Tym samym firma chce podnieść świadomość społeczną na temat problemów zdrowotnych mężczyzn.
Zobacz również
W ramach inicjatywy marka KFC na jeden dzień zastąpiła swoje słynne logo „ogolonym” Colonelem Sandersem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiada agencja Sid Lee Paris.
PS
Slogan „It’s Finger Lickin’ Good” od 64 lat był kultowym hasłem KFC na całym świecie. Jednak jak przyznaje marka zachęcanie do oblizywania palców po zjedzeniu kurczaka w obecnej sytuacji wydaje się być nie najlepszym pomysłem. Stąd właśnie decyzja o tymczasowym wstrzymaniu posługiwania się sloganem.
PS2
W ramach promocji holenderskiej kampanii „Week Without Meat” rotterdamski lokal KFC przez cały tydzień serwował swoim klientom wyłącznie wegetariańskie dania.