Kiedy komunikować o rebrandingu?

Rebranding jest niezbędnym elementem zarządzania, który pomaga budować lepszy wizerunek firmy. Przeprowadzenie kampanii rebrandingowej to długotrwały proces, a jego największym wyzwaniem jest wdrożenie właściwej komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
O autorze
1 min czytania 2015-09-23

Odpowiednia strategia PR i działania marketingowe są kluczowe w budowaniu właściwego wizerunku na ostatnim etapie wprowadzania zmian.

Dobry wizerunek nie tylko pozytywnie wyróżnia firmę na rynku, ale zapewnia jej przewagę nad konkurencją. Ponadto stwarza większe możliwości rozwoju dzięki rozpoznawalności marki, gwarantuje sukces związany z wdrażaniem nowej oferty, przez co wpływa na wysokość sprzedaży, a także otwiera markę na kolejne grupy Klientów. W związku z nieustannie zmieniającymi się wymaganiami oraz oczekiwaniami Klientów przeprowadzanie rebrandingu przez poszczególne firmy jest koniecznym elementem długoterminowej strategii.

Zważając na to, że działania rebrandingowe są długotrwałym procesem muszą zostać dokładnie zaplanowane. Rebranding marki może być przeprowadzony w trybie jednoetapowym, niekiedy jednak – jak w przypadku firmy Black Red White – firma może zdecydować się na stopniowe wprowadzanie zmian, na które musi być dokładnie przygotowana, zwłaszcza, jeśli duża liczba placówek sprzedażowych musi ulec przemianie. Analiza strategiczna, ocena sytuacji wyjściowej, zdefiniowanie zakresu zmian oraz zaplanowanie budżetu to podstawowe elementy całego procesu, które mogą trwać nawet kilkanaście miesięcy.

W pierwszej fazie komunikacji konieczne jest poinformowanie partnerów oraz pracowników o planowanych zmianach – odpowiednio przekazany komunikat jest kluczowym czynnikiem, który pomoże osobom pośrednim zrozumieć kierunek, w którym zmierza firma. Następnie zalecane jest przeprowadzenie komunikacji zewnętrznej, dotyczącej wdrażanych zmian.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Firma Black Red White postanowiła przeprowadzić kampanię informacyjną dotyczącą nowego hasła marki sześć miesięcy po oficjalnym ogłoszeniu rebrandingu, któremu towarzyszyło otwarcie salonu w Będzinie oraz prezentacja nowego logo firmy. Tym samym drugi etap komunikacji nastąpił po przeprowadzeniu metamorfozy kilku punktów objętych rebrandingiem. Działanie to pozwala osiągnąć lepszy efekt spójności i stworzenie mocniejszego przekazu” – mówi Tomasz Jędraszczyk, Dyrektor Marketingu Black Red White.

Rebranding marki Black Red White obejmuje prezentację nowej odsłony katalogu mebli 2015, odświeżenie logotypu oraz prezentację odmienionej witryny internetowej, a także gruntowną metamorfozę salonów. Jest to zupełnie nowe spojrzenie na potrzeby Klientów, którzy poszukują nie tylko mebli, ale także wizji własnego, pełnego ciepła i emocji domu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się