Kierowcy rajdowi w kolejnej odsłonie kampanii Sanofi „Prowadź się zdrowo”

O autorze
2 min czytania 2023-03-17

Wystartował kolejny etap edukacyjnej kampanii „Prowadź się zdrowo” – Przegląd Wątroby stworzonej przez Publicis Poland i MSL dla Sanofi. Jej celem jest podniesienie świadomości wśród mężczyzn po 40. roku życia na temat roli wątroby w organizmie i konieczności badania jej w kierunku NAFLD – niealkoholowej stłuszczeniowej choroby wątroby. W ramach akcji mieszkańcy 16 miast w Polsce mogą bezpłatnie wykonać nieinwazyjne badanie wątroby w mobilnych gabinetach za pomocą urządzenia FibroScan.

Mężczyźni w Polsce żyją nawet o 8 lat krócej od kobiet[1], ponieważ często nie przywiązują odpowiedniej uwagi do własnego stanu zdrowia. Celem zainicjowanej przez Sanofi kampanii „Prowadź się zdrowo” jest zachęcenie mężczyzn, aby zadbali o swoje zdrowie, tak samo, jak o swoje samochody. W ramach akcji, od 1 marca w 16 miastach Polski, pojawiają się mobilne gabinety, w których można zbadać wątrobę pod kątem stłuszczenia lub zwłóknienia tego narządu.

W wielu lokalizacjach mobilne gabinety są dostępne przy stacjach kontroli pojazdów, dzięki czemu możliwe jest wykonanie przeglądu wątroby równolegle z przeglądem technicznym samochodu. Akcja jest skierowana przede wszystkim do mężczyzn po 40. roku życia – jednej z grup narażonych na niealkoholową stłuszczeniową chorobę wątroby.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Impulsem do zrealizowania „Przeglądu Wątroby”: były m.in. wyniki przeprowadzonego w kwietniu 2022 r. przez agencję IPSOS badania „Polacy, a niealkoholowe stłuszczenie wątroby”[2], z którego wynika, że ponad połowa, bo aż 54% mężczyzn w wieku 40-60 lat, ma świadomość, że o wątrobę należy odpowiednio dbać. Jednak mimo tej wiedzy, 44% respondentów nigdy nie wykonało żadnego badania profilaktycznego pod kątem chorób tego organu.

Inaczej jest z dbaniem o swoje samochody – mężczyźni chętnie o nie dbają i w tym przypadku nie zapominają o diagnostyce. Aby zwrócić uwagę na ten aspekt w kampanię zaangażowano znanych kierowców rajdowych – Mikołaja Marczyka oraz Kubę Przygońskiego, którzy pasję do aut łączą z dbaniem o zdrowie – zrównoważoną dietą, regularnymi badaniami oraz dostosowanym do możliwości wysiłkiem fizycznym. I chcą przekonywać innych mężczyzn, że to właściwa droga.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wierzę, że dobrze zaprojektowana komunikacja ma siłę zmieniania nawyków i zachowań ludzi. Naszemu klientowi – firmie Sanofi, zależało, aby w nowej kampanii „Prowadź się zdrowo” wzmocnić świadomość wśród mężczyzn dotyczącą dbania o własne zdrowie, w tym przypadku o tak ważny organ, jakim jest wątroba, uświadamiając im pewien paradoks – mężczyźni dbają bardziej o swoje samochody niż o swoje zdrowie. Docieramy do nich z tym komunikatem w niestandardowym miejscu, kiedy przyjeżdżają na badanie techniczne samochodu. Na miejscu czekają na nich mobilne gabinety, w których mogą zbadać wątrobę. W ten sposób skutecznie zakotwiczamy przekaz – Prowadź się zdrowo i dbaj o siebie co najmniej tak dobrze jak o swój samochód – mówi Dagmara Witek-Kuśmider, chief creative officer Publicis Poland.

Akcja Przegląd Wątroby w mobilnych gabinetach została zainaugurowana przez Sanofi wspólnie z ambasadorami kampanii: Mikołajem Marczykiem oraz dietetyczką kliniczną Klaudią Wiśniewską na stacji diagnostycznej Speed Car w Warszawie.

Partnerami akcji są Speed Car – ogólnopolska sieć stacji kontroli pojazdów, Truckers Life – największa polska organizacja pozarządowa działająca na rzecz poprawy zdrowia i bezpieczeństwa kierowców zawodowych, Youngtimers Warsaw – podmiot zrzeszający fanów klasycznej motoryzacji.

Osią trwającej od 16 listopada 2022 r. kampanii jest platforma edukacyjna sanofi.pl/pl/Prowadz-sie-zdrowo na której można wypełnić prosty test[3] online nt. ryzyka stłuszczenia wątroby. Na platformie znajdują się również porady i wskazówki, jak dbać o wątrobę.

Działania realizują agencje Publicis Groupe. Koncepcję i realizację kampanii przygotowała agencja Publicis Poland, należąca do struktur Publicis Worldwide. Za działania PR i przygotowanie akcji z mobilnymi gabinetami odpowiada agencja MSL.

Produkcję spotów powierzono studiu Papaya, postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Za planowanie mediów i współpracę z ambasadorami odpowiada PHD Media.

[1] . Raport „Trwanie życia w 2021 r.” Główny Urząd Statystyczny. Warszawa 2022 data dostępu:16.11.2022.

[2] Raport z 3. fali badania metodą CAPI realizowanego przez Ipsos Sp. z o. o: „Polacy, a niealkoholowe stłuszczenie wątroby”. Realizacja 7-11.04.2022 r. Dane w posiadaniu firmy.

[3] Test nie jest narzędziem diagnostycznym, ma charakter informacyjny.