Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

KIG: e-handel w czerwcu 2025 [RAPORT]

E-handel w czerwcu 2025
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w czerwcu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 110,061 mld PLN.
O autorze
1 min czytania 2025-07-29

Obroty okazały się niższe o 2,1% niż w maju oraz o 1,8% wyższe niż w czerwcu roku 2024. Szacujemy, że 74,9% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 82,436 mld PLN. Była ona o 2,1% niższa niż w maju i o 2,1% wyższa niż przed rokiem.

Obroty w e-handlu w czerwcu 2025 roku stanowiły 8,7% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (82,436 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,172 mld PLN. Były one o 3,0% mniejsze niż w maju. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 8,0% wyższe niż przed rokiem.

Najważniejsze obserwacje e-handlu w czerwcu 2025

  • Żywność i napoje: choć nominalnie wzrost to tylko 47 mln zł rok do roku, procentowy skok aż o 53,1% pokazuje, że e-grocery powoli, ale systematycznie zdobywa teren. Nie mówimy jeszcze o przełomie, ale ten trend warto śledzić z uwagą.
  • Motoryzacja online: aż 4-krotny wzrost r/r (+242 mln zł) może wskazywać na boom zakupowy w częściach i rynku wtórnym, gdzie ceny bywają bardziej konkurencyjne.
  • Moda i tekstylia: Wzrost o 176 mln zł (17,2% r/r) potwierdza umocnienie trendu zakupów odzieżowych w sieci.
  • Meble, RTV i AGD: Polacy wydali o 115 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 12%). To kategoria, w której e-commerce od lat ma silną pozycję, a zaufanie konsumentów przekłada się na rosnące koszyki zakupowe.

Konsumenci ostrożni, ale e-handel nie zwalnia tempa

– Czerwcowe dane o stanie handlu detalicznego pokazują wyraźnie, że nastroje konsumenckie w Polsce wciąż są ostrożne, mimo poprawiającej się sytuacji gospodarczej. Wzrost sprzedaży detalicznej o 2,1% r/r to wynik poniżej oczekiwań i prognoz KIG, co potwierdza, że Polacy nadal z rozwagą podchodzą do zakupów – także tych codziennych. Na tym tle e-handel prezentuje się znacznie lepiej. Jego stabilny wzrost o 8% r/r oznacza dodatkowe 551 mln zł w cyfrowych koszykach i mimo sezonowo niższej dynamiki w czerwcu, dowodzi, że cyfrowy kanał sprzedaży nadal umacnia swoją pozycję w strukturze rynku – mówi Małgorzata Dadun, ekspertka Cross-border.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

>>> Raport Krajowej Izby Gospodarczej dotyczący e-handlu w czerwcu 2025 roku przeczytasz poniżej lub pobierzesz tutaj.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS KIG: e-handel w kwietniu 2025 [RAPORT]

KiG: e-handel w kwietniu 2025 [RAPORT]
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się