Szacujemy, że 74,9% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 87,258 mld PLN. Była ona o 6,2% wyższa niż w marcu i o 7,9% wyższa niż przed rokiem.
Obroty w e-handlu w kwietniu 2025 roku stanowiły 8,8% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (87,258 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,679 mld PLN. Były one o 3,4% większe niż w marcu. Wzrost miał charakter sezonowy, a wspomniane wyniki okazały się o 7,1% wyższe niż przed rokiem.

Prasa i książki na minusie
Największą dynamiką wzrostu w obszarze e-commerce w kwietniu 2025 r. wykazały się następujące kategorie:
- żywność, napoje i wyroby tytoniowe – wzrost o 60,9% r/r w kanale e-commerce, przy 15,7% wzroście całkowitej sprzedaży detalicznej,
- meble, RTV i AGD – wzrost o 18,4% w e-handlu (vs. 11,6% w sprzedaży ogółem),
- odzież i obuwie – wzrost o 16,9% w e-commerce (vs. 6,6% w całym handlu detalicznym),
- pojazdy samochodowe, motocykle i części – wzrost aż o 251,8% w kanale internetowym, przy 8,2% wzroście w całkowitej sprzedaży tej kategorii.
Spadek pod tym względem odnotowała natomiast kategoria obejmująca prasę, książki i sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach, (-9,5% r/r w e-handlu, podczas gdy w całkowitej sprzedaży detalicznej wzrosła o 4,1%.
Przy okazji najnowszego raportu KIG, jego autorzy zauważają, że mamy do czynienia z ogólnym ożywieniem w handlu detalicznym. W kwietniu jego wartość nominalna wzrosła o 7,9% r/r, wyraźnie przekraczając tym samym prognozy KIG i oczekiwania rynkowe.
Pełen raport Krajowej Izby Gospodarczej dotyczący e-handlu w kwietniu 2025 roku przeczytasz poniżej lub pobierzesz >> TUTAJ.