KIG szacuje, że 75,0% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 85,898 mld PLN. Była ona o 4,2% wyższe niż w czerwcu i o 4,8% wyższa niż przed rokiem.
Obroty w e-handlu w lipcu 2025 roku stanowiły 8,6% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (85,898 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,387 mld PLN. Były one o 2,9% większe niż w czerwcu. Wzrost miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 2,5% wyższe niż przed rokiem.
Zobacz również

Najważniejsze obserwacje e-handlu w lipcu 2025
- Meble, RTV i AGD: to kategoria o największym progresie w lipcu, wzrosła bowiem o 13,5% w porównaniu z czerwcem i 12,9% r/r. Wydaliśmy w lipcu 1,197 mld zł w kanale online – jest to największa wartość dla tej kategorii w tym roku kalendarzowym.
- Motoryzacja online: kolejny rekordowy miesiąc dla e-handlu w tej kategorii i 3-krotny wzrost sprzedaży online r/r (+203 mln zł).
- Żywność i napoje: przy dość wolnym wzroście tej kategorii w handlu detalicznym rok do roku (o 4,7% w cenach bieżących), e-handel procentowo rośnie w tej kategorii o 56,8%, osiągając w lipcu 175 mln zł obrotu. Kanał online powoli i systematycznie wzmacnia się dla tej grupy zakupowej.
- Prasa, książki i pozostała sprzedaż wyspecjalizowana: sprzedaż online w tej kategorii znów wypada słabo. Spadek wyniósł 0,3% m/m i 11,6% r/r, co potwierdza, że ta kategoria jest dziś jednym z obszarów, w których konsumenci szukają oszczędności.

Co dalej z e-commerce
– Po intensywnym pierwszym półroczu dynamika wzrostu e-handlu nieco spowolniła. Sprzedaż w Internecie wzrosła jedynie o 2,9% m/m i 2,5% r/r, mimo że ogólne nastroje konsumenckie pozostawały dobre, co potwierdzają dane GUS o handlu detalicznym. Ten wzrósł o blisko 5% w perspektywie roku i 4,2% miesiąc do miesiąca, co jest wynikiem powyżej oczekiwań i prognoz KIG. Tegoroczny lipiec okazał się najlepszy w obrotach w kanale online dla kategorii: meble, RTV i AGD (+13,5% w porównaniu do czerwca) oraz dla kategorii pozostała sprzedaż (+10,1% m/m). W cenach bieżących wydaliśmy najwięcej na odzież, obuwie i tekstylia, zostawiając w Internecie ponad 1 mld 240 mln zł. Choć lipiec wypadł słabiej pod względem dynamiki, druga połowa roku powinna przynieść ponowne przyspieszenie zakupów internetowych. Tradycyjnie okres jesienno-zimowy, wsparty sezonem promocyjnym (Back to School, Black Friday, święta), sprzyja zwiększonej aktywności konsumentów online – mówi Małgorzata Dadun, ekspertka Cross-border.pl.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
>>> Raport Krajowej Izby Gospodarczej dotyczący e-handlu w lipcu 2025 roku przeczytasz poniżej lub pobierzesz tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko