– Bardzo cieszymy się, że Polska jako jeden z pierwszych rynków wprowadzi do sprzedaży ten tak wyczekiwany, wegański wariant batonika KitKat. Już od czerwca będzie on dostępny w sklepach sieci Żabka – komentuje Anna Mitura, dyrektor Dywizji Słodyczy Nestlé w Polsce i dodaje – To odpowiedź na bardzo istotny trend, który obserwujemy również w kategorii słodyczy. Coraz więcej konsumentów włącza do diety produkty roślinne. Dzięki naszej nowości, będą mogli cieszyć się kultowym smakiem KitKat, teraz także w wersji na bazie roślin.
Nowy KitKat V to pyszne połączenie chrupiącego wafelka i delikatnej, rozpływającej się w ustach czekolady, tak dobrze znane z klasycznego wariantu batonika uwielbianego przez konsumentów na całym świecie.
Zobacz również
Nowa, roślinna receptura powstała w centrum badań i rozwoju słodyczy Nestlé w Yorku w Wielkiej Brytanii. Łącząc doświadczenie z obszaru produkcji słodyczy i innowacji Nestlé w zakresie żywności roślinnej, udało się uzyskać produkt, który doskonale odzwierciedla oryginalny smak KitKat, a przede wszystkim oferuje wyśmienitą czekoladę o delikatnej, aksamitnej konsystencji.
Jak podkreśla Louise Barrett, szefowa Technologicznego Centrum Produkcji Słodyczy Nestlé w Yorku – Odtworzenie kultowego smaku KitKat tylko przy użyciu składników roślinnych było dużym wyzwaniem. Bardzo zależało nam, ab właściwie wyważyć proporcje między roślinnym mlekiem i kakao. Efekt naszych prac to nowa, wegańska czekolada, z której jesteśmy bardzo dumni. Mam nadzieję, że docenią ją także fani naszych słodyczy.
KitKat V jest certyfikowany jako produkt wegański. Do jego produkcji wykorzystywane jest wyłącznie kakao pozyskiwane w sposób zrównoważony. Standardy w tym obszarze zdefiniowane są w ramach programu Nestlé Cocoa Plan oraz wytycznych organizacji Rainforest Alliance. Mleko, stosowane w wariancie klasycznym, zastąpiono tutaj roślinnym napojem na bazie ryżu, uzyskując świetną konsystencję i smak.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– KitKat to marka, która nieustannie zaskakuje nowymi smakami i składnikami – mówi Alexander von Maillot, globalny szef Dywizji Słodyczy i Lodów w Nestlé – Jedną z najczęstszych próśb, z którą zwracano się do nas w mediach społecznościowych, było stworzenie wegańskiego wariantu batona KitKat – cieszymy się, że mogliśmy spełnić to życzenie. To propozycja dla każdego, kto chce wprowadzić więcej produktów roślinnych do swojej diety.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Globalne badania wykazały, że ludzie są zainteresowani żywnością pochodzenia roślinnego w różnych kategoriach produktowych. Nestlé pomaga im w stosowaniu diety opartej w większym stopniu na produktach roślinnych, oferując różnorodne opcje w swoim szerokim asortymencie żywności i napojów.
Na świecie firma oferuje roślinne alternatywy nabiału na bazie ryżu, owsa, soi, kokosa, grochu i migdałów dostępne w różnych kategoriach. Wśród nich są m.in. lody bezmleczne, roślinne śmietanki do kawy, napoje na bazie ryżu, owsa i grochu, kawy, wegańskie alternatywy mleka skondensowanego, jak również sery bezmleczne, wykorzystywane w burgerach roślinnych. W Polsce w tym roku do sprzedaży weszły roślinne warianty kawy flat white w kapsułkach, które powstają na bazie napoju kokosowego i owsianego.