KitKat w wersji wegańskiej już wkrótce w Polsce

Długo oczekiwana wegańska wersja kultowego batona KitKat wchodzi równolegle na sześć rynków. Obok Polski, nowość będzie dostępna w sklepach Estonii, Litwy, Łotwy, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Wkrótce dołączą do nich kolejne kraje, w tym Australia i Brazylia.
O autorze
2 min czytania 2021-06-18

– Bardzo cieszymy się, że Polska jako jeden z pierwszych rynków wprowadzi do sprzedaży ten tak wyczekiwany, wegański wariant batonika KitKat. Już od czerwca będzie on dostępny w sklepach sieci Żabka – komentuje Anna Mitura, dyrektor Dywizji Słodyczy Nestlé w Polsce i dodaje – To odpowiedź na bardzo istotny trend, który obserwujemy również w kategorii słodyczy. Coraz więcej konsumentów włącza do diety produkty roślinne. Dzięki naszej nowości, będą mogli cieszyć się kultowym smakiem KitKat, teraz także w wersji na bazie roślin.

Nowy KitKat V to pyszne połączenie chrupiącego wafelka i delikatnej, rozpływającej się w ustach czekolady, tak dobrze znane z klasycznego wariantu batonika uwielbianego przez konsumentów na całym świecie.

Nowa, roślinna receptura powstała w centrum badań i rozwoju słodyczy Nestlé w Yorku w Wielkiej Brytanii. Łącząc doświadczenie z obszaru produkcji słodyczy i innowacji Nestlé w zakresie żywności roślinnej, udało się uzyskać produkt, który doskonale odzwierciedla oryginalny smak KitKat, a przede wszystkim oferuje wyśmienitą czekoladę o delikatnej, aksamitnej konsystencji.

Jak podkreśla Louise Barrett, szefowa Technologicznego Centrum Produkcji Słodyczy Nestlé w Yorku – Odtworzenie kultowego smaku KitKat tylko przy użyciu składników roślinnych było dużym wyzwaniem. Bardzo zależało nam, ab właściwie wyważyć proporcje między roślinnym mlekiem i kakao. Efekt naszych prac to nowa, wegańska czekolada, z której jesteśmy bardzo dumni. Mam nadzieję, że docenią ją także fani naszych słodyczy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

KitKat V jest certyfikowany jako produkt wegański. Do jego produkcji wykorzystywane jest wyłącznie kakao pozyskiwane w sposób zrównoważony. Standardy w tym obszarze zdefiniowane są w ramach programu Nestlé Cocoa Plan oraz wytycznych organizacji Rainforest Alliance. Mleko, stosowane w wariancie klasycznym, zastąpiono tutaj roślinnym napojem na bazie ryżu, uzyskując świetną konsystencję i smak.

– KitKat to marka, która nieustannie zaskakuje nowymi smakami i składnikami – mówi Alexander von Maillot, globalny szef Dywizji Słodyczy i Lodów w Nestlé – Jedną z najczęstszych próśb, z którą zwracano się do nas w mediach społecznościowych, było stworzenie wegańskiego wariantu batona KitKat – cieszymy się, że mogliśmy spełnić to życzenie. To propozycja dla każdego, kto chce wprowadzić więcej produktów roślinnych do swojej diety.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Globalne badania wykazały, że ludzie są zainteresowani żywnością pochodzenia roślinnego w różnych kategoriach produktowych. Nestlé pomaga im w stosowaniu diety opartej w większym stopniu na produktach roślinnych, oferując różnorodne opcje w swoim szerokim asortymencie żywności i napojów.

Na świecie firma oferuje roślinne alternatywy nabiału na bazie ryżu, owsa, soi, kokosa, grochu i migdałów dostępne w różnych kategoriach. Wśród nich są m.in. lody bezmleczne, roślinne śmietanki do kawy, napoje na bazie ryżu, owsa i grochu, kawy, wegańskie alternatywy mleka skondensowanego, jak również sery bezmleczne, wykorzystywane w burgerach roślinnych. W Polsce w tym roku do sprzedaży weszły roślinne warianty kawy flat white w kapsułkach, które powstają na bazie napoju kokosowego i owsianego.