Brytyjskie produkty do spróbowania w Polsce
Rozwój relacji handlowych między Polską a Wielką Brytanią pokazuje, że Brexit nie spowolnił współpracy gospodarczej – wręcz przeciwnie, otworzył nowe możliwości, z których polskie firmy umiejętnie korzystają. Polska wciąż eksportuje do Wielkiej Brytanii znacznie więcej niż importuje, jednak rosnące powiązania gospodarcze stwarzają także szansę na szerszą obecność brytyjskich produktów na polskim rynku.
Od 10 października do połowy listopada Ambasada Brytyjska realizuje kampanię „Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii”, w ramach której Polacy będą mogli spróbować popularnych produktów z Wielkiej Brytanii, takich jak whisky, herbata, desery, chipsy, sosy czy kiszonki – i wielu innych.
Zobacz również
Wielka Brytania dostarcza także produkty innowacyjne: zdrowe, funkcjonalne, free-from (a więc bezglutenowe czy bez cukru). Brytyjskich specjałów będzie można spróbować w październiku podczas festiwali Whisky Live Warsaw (10-11 października) i Warsaw Beer Fest (16-18 października), a w listopadzie – podczas brytyjskich tygodni w sieci sklepów Carrefour oraz podczas British Beer Week w wybranych multitapach.
– Polacy świetnie znają brytyjskie produkty – kultowe sosy, ciasteczka czy piwo tak chętnie pite w pintach w brytyjskich pubach – mówi Edyta Saks z Ambasady Brytyjskiej, zajmująca się wsparciem eksportu produktów F&D z Wielkiej Brytanii do Polski. – Tej jesieni chcemy sprawić, że znów będą dla nich na wyciągnięcie ręki – w supermarketach, barach i podczas specjalistycznych festiwali. To będzie ogromne święto produktów z Wielkiej Brytanii, podczas którego warto uzupełnić zapasy swoich ulubionych smakołyków, a także spróbować nowości i innowacji, które przełamują znane nam stereotypy dotyczące brytyjskiej kuchni – dodaje Saks.
Festiwal Whisky Live Warsaw
– Wielka Brytania, a szczególnie Szkocja, uchodzi za światową stolicę whisky – wyjaśnia Jarosław Buss, pomysłodawca i organizator Whisky Live Warsaw. – To właśnie stamtąd pochodzi największa liczba destylarni, które od wieków wyznaczają standardy jakości i tradycji w produkcji tego trunku. Szkocka whisky cieszy się międzynarodowym uznaniem i pozostaje najpopularniejszym wyborem wśród miłośników tego alkoholu na całym świecie. Regiony takie jak Highlands, Speyside czy Islay słyną z unikalnych smaków i aromatów, przyciągających koneserów oraz turystów z różnych zakątków globu – dodaje Buss.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Brytyjskie destylarnie będzie można lepiej poznać podczas 12. edycji Whisky Live Warsaw, czyli największego i najbardziej prestiżowego festiwalu whisky oraz innych alkoholi premium. 10 i 11 października na stadionie piłkarskim Legii w Warszawie zaprezentuje się blisko 100 wystawców, z czego najwięcej – aż 17 – z Wielkiej Brytanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Brytyjska jesień w Polsce
Kampania „Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii” to szansa na odkrycie brytyjskich smaków w Polsce, które łączą w sobie bogate dziedzictwo z innowacyjnością, wyróżniającą je na tle konkurencji. Dzięki obecności na festiwalach, a od listopada także w sieci sklepów Carrefour i multitapach, zarówno kultowe już produkty, jak i nowości z Wysp Brytyjskich staną się bardziej dostępne dla polskich konsumentów.