Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

W dobre ręce oddamy 2 bilety na wydarzenie. Sprawdź, jak i kiedy je upolować.

Sprawdzam

„Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii”: Ambasada Brytyjska promuje kultowe produkty z Wielkiej Brytanii na polskim rynku

„Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii”: Ambasada Brytyjska promuje kultowe produkty z Wielkiej Brytanii na polskim rynku
Już od października produkty z Wielkiej Brytanii staną się bardziej dostępne dla Polaków. Wszystko za sprawą realizowanej przez Ambasadę Brytyjską kampanii „Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii”, w ramach której na polski rynek trafią zarówno te kultowe, jak i zupełnie nowe produkty rodem z Wysp Brytyjskich. Działania rozpoczną się od obecności na festiwalu Whisky Live Warsaw 10 i 11 października.
O autorze
2 min czytania 2025-10-08

Brytyjskie produkty do spróbowania w Polsce

Rozwój relacji handlowych między Polską a Wielką Brytanią pokazuje, że Brexit nie spowolnił współpracy gospodarczej – wręcz przeciwnie, otworzył nowe możliwości, z których polskie firmy umiejętnie korzystają. Polska wciąż eksportuje do Wielkiej Brytanii znacznie więcej niż importuje, jednak rosnące powiązania gospodarcze stwarzają także szansę na szerszą obecność brytyjskich produktów na polskim rynku.

Od 10 października do połowy listopada Ambasada Brytyjska realizuje kampanię „Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii”, w ramach której Polacy będą mogli spróbować popularnych produktów z Wielkiej Brytanii, takich jak whisky, herbata, desery, chipsy, sosy czy kiszonki – i wielu innych.

Wielka Brytania dostarcza także produkty innowacyjne: zdrowe, funkcjonalne, free-from (a więc bezglutenowe czy bez cukru). Brytyjskich specjałów będzie można spróbować w październiku podczas festiwali Whisky Live Warsaw (10-11 października) i Warsaw Beer Fest (16-18 października), a w listopadzie – podczas brytyjskich tygodni w sieci sklepów Carrefour oraz podczas British Beer Week w wybranych multitapach.

– Polacy świetnie znają brytyjskie produkty – kultowe sosy, ciasteczka czy piwo tak chętnie pite w pintach w brytyjskich pubach – mówi Edyta Saks z Ambasady Brytyjskiej, zajmująca się wsparciem eksportu produktów F&D z Wielkiej Brytanii do Polski. – Tej jesieni chcemy sprawić, że znów będą dla nich na wyciągnięcie ręki – w supermarketach, barach i podczas specjalistycznych festiwali. To będzie ogromne święto produktów z Wielkiej Brytanii, podczas którego warto uzupełnić zapasy swoich ulubionych smakołyków, a także spróbować nowości i innowacji, które przełamują znane nam stereotypy dotyczące brytyjskiej kuchni – dodaje Saks.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Festiwal Whisky Live Warsaw

– Wielka Brytania, a szczególnie Szkocja, uchodzi za światową stolicę whisky – wyjaśnia Jarosław Buss, pomysłodawca i organizator Whisky Live Warsaw. – To właśnie stamtąd pochodzi największa liczba destylarni, które od wieków wyznaczają standardy jakości i tradycji w produkcji tego trunku. Szkocka whisky cieszy się międzynarodowym uznaniem i pozostaje najpopularniejszym wyborem wśród miłośników tego alkoholu na całym świecie. Regiony takie jak Highlands, Speyside czy Islay słyną z unikalnych smaków i aromatów, przyciągających koneserów oraz turystów z różnych zakątków globu – dodaje Buss.

Brytyjskie destylarnie będzie można lepiej poznać podczas 12. edycji Whisky Live Warsaw, czyli największego i najbardziej prestiżowego festiwalu whisky oraz innych alkoholi premium. 10 i 11 października na stadionie piłkarskim Legii w Warszawie zaprezentuje się blisko 100 wystawców, z czego najwięcej – aż 17 – z Wielkiej Brytanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Brytyjska jesień w Polsce

Kampania „Klasyki i nowości z Wielkiej Brytanii” to szansa na odkrycie brytyjskich smaków w Polsce, które łączą w sobie bogate dziedzictwo z innowacyjnością, wyróżniającą je na tle konkurencji. Dzięki obecności na festiwalach, a od listopada także w sieci sklepów Carrefour i multitapach, zarówno kultowe już produkty, jak i nowości z Wysp Brytyjskich staną się bardziej dostępne dla polskich konsumentów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się