Dbałość o naturę i środowisko, w którym żyjemy, jest dla organizatorów plebiscytu szczególnie istotna – pragną zostawić przyszłym pokoleniom czysty, ekologiczny świat. Dlatego podczas Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. marka zwraca uwagę zarówno na procesy i technologie, które mają wymierny wpływ na środowisko, jak również na działania zmieniające codzienne przyzwyczajenia i zachowania, dzięki którym – małymi krokami – możemy zrobić coś dobrego dla naszej planety. Lirene pragnie nagrodzić odważne kobiety, które wdrażając w życie swoje pomysły, dbają jednocześnie o dobro Ziemi i inspirują do tego innych.
Innowacje stworzone przez kobiety dla kobiet to hasło, które zawsze przyświeca Lirene, tym bardziej idea plebiscytu jest bardzo bliska marce, a wyróżnianie i nagradzanie innowatorek działających w tym samym duchu leży w jej DNA.
Zobacz również
– Marka, chcąc podkreślić jak ważne jest odpowiedzialne i zrównoważone prowadzenie biznesu, a tym samym zaznaczyć swoje poparcie dla działań ekologicznych, nagrodzi w plebiscycie kobiety stojące na czele inicjatyw, instytucji lub projektów, które w realny sposób przyczyniają się do dbania o środowisko naturalne – zaznacza Joanna Orfinger, global brand manager Lirene i jedna z członkiń Jury.
Przyczyniasz się do zmiany świata na lepsze? Zgłoś się do plebiscytu
Do plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. można zgłosić się w trzech obszarach:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- W kategorii Biznes Jury nagrodzi liderki kierujące przedsiębiorstwami, które wyróżniają się na polskim rynku działalnością na rzecz środowiska, zrównoważoną produkcją, nieprzeciętną kulturą korporacyjną lub innowacyjnym produktem. Mogą to być np. ubrania pochodzące z recyklingu lub rewolucyjny eko-catering.
- W obszarze Lifestyle zaprezentowane zostaną wyjątkowe kobiety, które wykorzystują swój wpływ na innych, by mówić o rzeczach ważnych i motywować do działania na rzecz ochrony środowiska. W tej dziedzinie zgłosić się mogą influencerki, aktywistki, kobiety stojące na czele organizacji i inicjatyw społecznych działających na rzecz natury. Marka szuka kobiet, które inspirują do zmian i przyjęcia odmiennego punktu widzenia.
- W kategorii Nauka do konkursu zgłosić się mogą osoby odpowiedzialne za inicjatywy naukowe, które mogą mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety – przełomowe badania naukowe i innowacje technologiczne, takie jak np. metoda badania poziomu substancji szkodliwych w pożywieniu. Marka pragnie wyróżnić wybitne naukowczynie, które rewolucjonizują świat nauki i odważnie zmieniają przyszłość na lepsze.
– Chcemy, aby w plebiscycie wzięły udział nie tylko kobiety, które potrafią przewidzieć przyszłość naszej planety i starają się żyć w zgodzie z naturą, ale przede wszystkim inspirują swoje otoczenie i społeczeństwo do działań związanych z ekologią. Dlatego wraz z marką Lirene zachęcamy do udziału kobiety stojące na czele organizacji, stowarzyszeń, fundacji lub inicjatyw, które przyczyniają się do dbania o środowisko naturalne – podkreśla Katarzyna Gandor, biotechnolożka i vlogerka, ambasadorka plebiscytu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Plebiscyt został podzielony na trzy etapy:
- Pierwszy etap to zgłoszenia do konkursu. Od 24 października do 15 grudnia kandydatki mogą zgłosić swoją proekologiczną inicjatywę rejestrując projekty na stronie www.kameny.lirene.pl.
- Do 15 stycznia 2020 roku Jury dokona wyboru 9 najciekawszych inicjatyw, po 3 w każdej kategorii, które zostaną zakwalifikowane do trzeciego etapu.
- Ostatni etap polega na głosowaniu Internautów na, ich zdaniem, najlepszy projekt oraz obradach Jury, podczas których zostanie przydzielona nagroda główna. Trzeci etap trwać będzie od 16 stycznia do 28 lutego.
Trzy inicjatywy cieszące się największą popularnością wśród głosujących internautów, otrzymają nagrody w wysokości 10 000 złotych. Dodatkowo Jury wyróżni jeden projekt, który otrzyma nagrodę główną o wartości 30 000 złotych. Każda z laureatek, oprócz nagrody pieniężnej, otrzyma także statuetkę – Kamenę Lirene. Nazwa nagrody odwołuje się do wizerunku pięknych, młodych i długowiecznych kobiet, które były duchami przyrody i stanowiły uosobienie płodności i wdzięku. Statuetka ma odzwierciedlać siłę drzemiącą w wyróżnionych kobietach – innowatorkach. Gala finałowa, na której zostaną przedstawione wyniki oraz nastąpi uroczyste wręczenie nagród, odbędzie się 9 marca 2020 roku.
Jury
Siłą Lirene są kobiety, więc ich wybór do składu Jury nie był przypadkowy. Innowatorki i ekspertki w swoich dziedzinach, a jednocześnie działaczki na rzecz środowiska naturalnego mają wesprzeć Organizatorów wiedzą i doświadczeniem przy wyborze zwycięskich projektów.
W Jury konkursowym zasiadły więc: Dorota Czekaj, współzałożycielka, fundatorka i wiceprezeska zarządu Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, współzałożycielka Funduszu VC Black Swan, Olga Malinkiewicz, współzałożycielka i CTO Saule Technologies, jednej z pierwszych na świecie i najbardziej liczących się firm rozwijających technologię perowskitowych ogniw słonecznych, Katarzyna Kalinowska, naczelna magazynu lifestylowego Polki.pl oraz Joanna Orfinger, global brand manager marki Lirene. Ostatnią członkinią Jury, a jednocześnie ambasadorką plebiscytu została Katarzyna Gandor, biotechnolożka, popularyzatorka wiedzy, vlogerka i pasjonatka technologii. Członkinie Jury to ekspertki oraz wybitne znawczynie w swoich dziedzinach. Co więcej, są aktywistami żywo zainteresowanymi bieżącymi sprawami, którym los naszej planty nie jest obojętny. Życie w przyjaźni z naturą, szerzenie idei bycia eko oraz namawiania do tego innych to znacząca część ich codziennych działań.
Plebiscyt marki Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. został przygotowany przez agencje Tailor Made PR i They.pl. Ta pierwsza odpowiada za komunikację i nadzór nad projektem – działania media relations, współpracę z liderami opinii oraz partnerami, rekrutację oraz zaproszenie do udziału w plebiscycie, organizację obrad Jury i gali finałowej. Agencja They.pl odpowiada za koncept oraz kreację materiałów graficznych, stworzenie landing page plebiscytu oraz kampanię digitalową.
Więcej informacji o plebiscycie można znaleźć na stronie.