Odsetek kobiet używających poszczególnych platform znacząco się od siebie różni. Wśród użytkowników aplikacji opartych na systemie iOS jest zdecydowanie więcej mężczyzn – aż 65%, w przypadku Androida przeważają kobiety, stanowiąc 54% wszystkich użytkowników. Gdy aplikacja startowała w 2009 roku, trzech na czterech użytkowników było płci męskiej. Przez ostatnie 2 lata relacja ilości użytkowników kobiet do mężczyzn zwiększała się o 5% w ciągu półrocza. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywała, już wkrótce kobiety uzyskają bardziej znaczącą przewagę.
Zobacz również
Zwiększona aktywność kobiet wpisuje się w powszechny trend, w którym kobiety coraz częściej korzystają z nowych technologii i w wielu przypadkach prześcigają mężczyzn w aktywnościach związanych z ich używaniem. Kobiety preferują rozwiązania będące narzędziami ułatwiającymi im wykonywanie codziennych zadań. Nie traktują telefonu jako gadżetu, lecz jako narzędzie, które może pomóc im w organizacji i w praktycznych zajęciach. Jeśli widzą, że dana technologia może być użyteczna, adaptują ja zdecydowanie szybciej niż mężczyźni – tak stało się np. z geolokalizacją i mapami, urządzeniami z kategorii zdrowie czy czytnikami e-booków. Kobiety są również bardziej przywiązane do swoich telefonów, zaś aż 70% kobiet deklaruje uzależnienie od tego przedmiotu, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek ten wynosi 61%.
Co ciekawe, codzienne zakupy kobiet i mężczyzn nie różnią się od siebie znacząco. Wśród 10 najpopularniejszych kategorii produktów w Listonic nie widać istotnych różnic. Jedyna rozbieżność, jaką możemy zaobserwować w tym zestawieniu, to kosmetyki, częściej wpisywane na listy przez panie, i cieszące się większym uznaniem wśród panów pieczywo. W większości przypadków liczba produktów wybranych z danego rodzaju rozkłada się symetrycznie między damskimi a męskimi listami zakupów. Jednak w kategoriach „Alkohole i tytonie” oraz „Motoryzacja” mamy do czynienia ze sporą dominacją panów (ponad 10%). Panie natomiast mają przewagę w kategoriach „Kosmetyki” i „Art. dla zwierząt”, wynosi ona jednak mniej niż 10%.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing