„Koleje ludzkich losów”: Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich

„Koleje ludzkich losów”: Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
„Koleje ludzkich losów” – to tytuł nowej piosenki Czesława Mozila, którą nagrał razem z młodymi artystami z Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze. W teledysku do utworu polsko-duński twórca wciela się w pracownika Kolei Dolnośląskich.
O autorze
1 min czytania 2024-05-07

Polsko-duński artysta, Czesław Mozil, nagrał utwór opowiadający o… Kolejach Dolnośląskich. Jakby tego było mało, w teledysku do piosenki pt. „Koleje ludzkich losów” muzyk wcielił się w pracownika kolei. Projekt powstał w ramach inicjatywy pt. „Grajkowie Przyszłości”, która w 2023 roku została nagrodzona Fryderykiem. Nagranie utworu zostało zrealizowane w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.

– Projekt „Grajkowie Przyszłości” ma na celu pokazanie, że mamy w Polsce mnóstwo fantastycznej, utalentowanej młodzieży, która tworzy muzykę w małych ośrodkach, domach kultury. Powinniśmy być z niej dumni i się nią chwalić! – mówi Czesław Mozil. – Pomysł na piosenkę o tematyce kolejowej przypadł mi od razu do gustu, bo uwielbiam podróżowanie tym środkiem lokomocji. A jak nagrać piosenkę o kolei to tylko na Dolnym Śląsku! – dodaje artysta.

Czesław Mozil jako pracownik Kolei Dolnośląskich

Pomysł zaowocował powstaniem utworu skomponowanego przez artystę, a głównym bohaterem piosenki są Koleje Dolnośląskie. Zdjęcia do teledysku zrealizowano w pociągach marszałkowskiego przewoźnika oraz hali serwisowej w Legnicy. W klipie Czesław Mozil wciela się m.in. w pracownika Kolei Dolnośląskich, miłośnika kolei, który po pracy wsiada w pociąg i rusza na spotkanie z młodzieżą w Jeleniej Górze.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za scenariusz i zdjęcia do teledysku odpowiada wieloletni współpracownik Mozila, filmowiec Mateusz Winkiel wraz z ekipą z Mania Studio.

Czesław Mozil i „Grajkowie Przyszłości”

„Grajkowie Przyszłości” to dalekosiężny projekt autorstwa Czesława Mozila, w którym dzieci inspirują dzieci. Kolejna odsłona inicjatywy zatytułowana jest „Inwazja Nerdów Vol.1”, a udział wzięły w niej dzieci i młodzież z dziewięciu polskich miast (łącznie ponad 600 osób). Materiał jest kontynuacją nagrodzonej przez Akademię Fonograficzną Fryderyk 2020 w kategorii „Album roku muzyka dziecięca i młodzieżowa” płyty pt. „Kiedyś to były Święta”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: mat. pras.
Oprac. D. Mizerska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się