Brąz w kategorii PR Produktu trafił do Fundacji WOŚP i firmy Vintom za kampanię „Dziękujemy”. Osią kampanii było przygotowanie i automatyczne rozsyłanie personalizowanych podziękowań dla wszystkich, którzy wspierali WOŚP na wpłacam.wosp.org.pl, w aplikacji finałowej Fundacji WOŚP, a także zbiórkach zrealizowanych przez Onet.pl, Wspieram.to i PayU.
Celem kampanii „Dziękujemy” była promocja alternatywnych sposobów dotowania Fundacji – zwłaszcza za pośrednictwem narzędzi online.
Zobacz również
– Chcieliśmy podtrzymać pozytywne skojarzenia ze wsparciem Orkiestry. Naszą intencja było sprawienie by doświadczenie donacji poprzez Internet było jak najbardziej zbliżone do tych do tekturowej puszki. Dlatego właśnie najsłynniejszy wolontariusz WOŚP – Jurek Owsiak podziękował każdemu wspierającemu nasze działania. I co wyjątkowo miłe – zrobił to po imieniu! – mówi Anna Jadwiga Orzech, digital marketing manager w Fundacji WOŚP.
W ubiegłym roku aż 80% Polaków włączyło się w ostatni Finał WOŚP, najczęściej poprzez wsparcie finansowe (69%). 28% Polaków, którzy uczestniczyli w ostatnim Finale WOŚP deklaruje, że wpłaciło środki kanałami elektronicznymi.
– Narzędzia personalizacji komunikatów pozwalają zacieśniać relację i wspierają doświadczenia użytkowników, którzy czują się docenieni i dzięki temu chętniej przekazują datki oraz opowiadają o tym znajomym – powiedział Szymon Pawlica, CEO Vintom.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W związku z rozwojem technologii oraz związanym z tym szeregiem zmian w zachowaniach konsumenckich, systematycznie rośnie udział wpłat online w całości zebranej podczas Finału kwoty. Z punktu widzenia Fundacji, która działa cały rok, jest to szczególnie istotna kwestia. Wpłaty online można uiszczać 365 dni w roku, a nie tylko do puszki, raz w roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania była bardzo pozytywnie oceniona przez fanów WOŚP – 68% badanych uznało, że zachęca ona do kolejnych wpłat przez Internet. WOŚP odniosła także sukces finansowy – za pomocą strony wpłacam.wosp.org.pl zebranych zostało ponad 15 milionów PLN (rok wcześniej 8 milionów PLN) a sama strona z wpłatami odnotowała 1 252 461 odsłon.
– Cieszymy się, że nasz pomysł podziękowania wszystkim wpłacającym spotkał się z tak dużym zainteresowaniem. To dla nas zawsze bardzo ważne, by docenić dobrym słowem każdego, kto razem z nami zmienia oblicze polskiej medycyny dziecięcej – powiedział Jurek Owsiak, prezes Zarządu Fundacji WOŚP.
W czasie Konkursu Złote Spinacze 2019 nagrodzone zostały także projekty, które realizowane były na organizowanym przez Fundację WOŚP – Festiwalu Pol’and’Rock. „#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’Rock” realizowany przez Horeca Group został doceniony złotem w kategorii Event społeczny a kampania „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater”, której aktywacje zaistniały również na festiwalu w Kostrzynie nad Odrą zdobyło złoto w kategoriach PR Produktu i Sektor Spożywczy i srebro w kategorii Social Media.
To już 7 nagroda, którą Fundacja WOŚP zdobyła w ramach konkursu Związku Firm Public Relations. W 2018 roku Orkiestra i Złoty Melon (firma w 100% należąca do WOŚP) zostały nagrodzone w kategoriach Efektywność, Social Media, event społeczny, NGO i sektor publiczny, a także Nagrodą Publiczności. Ponadto wyróżnienie dla GWIAZDY PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.
W połowie grudnia już po raz trzeci Jurek Owsiak bezpośrednio i po imieniu podziękuje każdemu wpłacającemu za jego hojność. Będzie to trzecia odsłona popularnej akcji realizowanej wspólnie z marką Vintom.