Troska o planetę, zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, a przy tym chęć pomagania innym, od lat determinują podejście Kompanii Piwowarskiej do zrównoważonego rozwoju. W tym roku lider branży piwnej w Polsce korzysta zarówno ze sprawdzonych rozwiązań, jak i nowych narzędzi, by realizować działania w dwóch filarach nowej strategii biznesowej – Planeta i Ludzie.
W Kompanii Piwowarskiej zrównoważony rozwój (Sustainable Development) jest fundamentem strategii biznesowej firmy pod nazwą „Lepsza Przyszłość 2030”. W jej centrum znajdują się dwa filary – Ludzie i Planeta. W ramach obszaru Ludzie firma motywuje swoich pracowników do sportowych wyzwań w programie Postaw na Ruch z udziałem Olimpijczyka Roberta Korzeniowskiego. W części strategii biznesowej dotyczącej obszaru Planeta lider branży piwnej w Polsce organizuje m.in. cykl webinarów dla pracowników poświęconych zagadnieniom ekologii.
Zobacz również
Postaw na Ruch, czyli kilometry pomocy
W marcu po raz kolejny wystartował program Postaw na Ruch, w którym pracownicy Kompanii Piwowarskiej poprzez różne formy aktywności fizycznej, jak np. bieganie, chodzenie, jazdę na rowerze, gromadzą kilometry i w ten sposób pomagają potrzebującym.
– Ósma edycja różni się od poprzednich ze względu na pandemię, jednak nadal towarzyszy jej ambitny cel – osiągnięcie 350 tys. km na szczytny cel. Mechanizm jest prosty – osiągnięte kilometry zostaną zamienione na realną kwotę pieniężną, którą przekażemy podopiecznemu Fundacji Poland Business Run – Marcinowi, który kiedyś trenował piłkę nożną, a obecnie zaraża tym sportem innych w Akademii Piłkarskiej. Dzięki uzbieranym przez pracowników Kompanii Piwowarskiej kilometrom, Marcin otrzyma nowoczesną protezę, która pomoże mu w realizacji planów zawodowych i prywatnych – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowością w tej edycji jest udział gościa specjalnego – Roberta Korzeniowskiego. Mistrz chodu sportowego do czerwca będzie motywować do aktywności fizycznej kompanijnych sportowców i ich rodziny, udzielając wskazówek dotyczących rozsądnego i efektywnego trenowania. Zaplanowano również wyzwania kwartalne związane z porami roku: latem będzie to spalanie kalorii, a jesienią ograniczanie emisji CO₂.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cel filantropijny jest dla nas zawsze ważny – pokonywanie kolejnych kilometrów ze świadomością, że możemy komuś pomóc, to najlepszy doping. Jednocześnie pomagamy też sobie, bo aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie dla kondycji organizmu, zwłaszcza w czasie pandemii, kiedy może nam towarzyszyć bezruch i apatia. Dlatego program Postaw na Ruch, z motywacją od Roberta Korzeniowskiego i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, może być antidotum na otaczającą nas rzeczywistość – dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.
Jak się masz, Planeto? Czyli eko webinary
Z myślą o naszej planecie, w tym roku w Kompanii Piwowarskiej odbywa się cykl webinarów pod hasłem Jak się masz, Planeto? Co kwartał pracownicy firmy będą uczestniczyć w spotkaniach online z ekspertami w dziedzinie ekologii, którzy będą dzielić się swoimi pomysłami i propozycjami na zmianę stylu życia w duchu eko.
Cykl zainaugurowała aktywistka ekologiczna Areta Szpura, autorka bestsellerowej książki „Jak uratować świat, czyli co dobrego możesz zrobić dla planety” oraz inicjatorka akcji „Tu pijesz bez słomki”. W czerwcu Grzegorz Łapanowski, szef kuchni i propagator zdrowego żywienia, będzie prezentował zalety kuchni roślinnej, a jesienią Natalia Hatalska, blogerka i analityczka trendów, opowie o przyszłości w kontekście środowiska naturalnego. Rok zamknie grudniowy webinar dotyczący odpowiedzialnych świątecznych zakupów.