W badaniu „Customer Happines Index” wzięło udział 2.000 aktywnie kupujących internautów, którzy ocenili marki w dziewięciu obszarach: wygląd sklepu, profesjonalizm obsługi, dostępność asortymentu w sklepie stacjonarnym i internetowym, intuicyjność sklepu internetowego, możliwość pozostawienia opinii, jakość produktu, oferowane promocje i reklamacje. Respondenci ocenili 16 kategorii zakupowych oraz 160 marek z których korzystają̨. Poszczególne marki zostały przyporządkowane do kategorii zgodnie z zakresem usług i typem produktów, jakie oferują̨, a także tego, jaką ofertę komunikują̨.
Spośród wszystkich marek przypisanych do kategorii RTV AGD Komputronik został najwyżej oceniony przez ankietowanych. Najlepsze wyniki marka odnotowała w obszarach: dostępności asortymentu w sklepie internetowym, reklamacji i możliwości pozostawienia opinii. Komputronik uzyskał także najwyższy wskaźnik poleceń Net Promoter Score (NPS) osiągając poziom 50 punktów. NPS liczony jest jako różnica między odsetkiem promotorów, czyli osób oceniających daną markę̨ na 9 lub 10 w skali 0-10 oraz krytyków – oceniających markę̨ na 0-6 w tej samej skali.
Zobacz również
– Bardzo dziękujemy klientom za zaufanie. Ta nagroda pokazuje, że przyjęta przez nas strategia odpowiada potrzebom współczesnych konsumentów. Z badań jasno wynika, że klienci przywiązują coraz większą uwagę do poza cenowych czynników zakupowych, które zamierzamy dalej rozwijać. Wierzę, że w kolejnej edycji badania ponownie uda nam się zająć pierwsze miejsce w kategorii RTV AGD – komentuje Sławomir Komiński, dyrektor zarządzający digital commerce.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Mobile Institute.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]