Rok 2017 był dla Komputronik czasem wielkich wyzwań. Już na początku 2018 można stwierdzić, że firma spełniła wszystkie przyjęte przez siebie założenia, a nawet parę dodatkowych.
80 tys. produktów i powiększenie sieci sklepów
Komputronik stale dodaje nowe artykuły do swoich kategorii produktowych. Oprócz działu elektroniki i usług, nieustannie powiększa się też oferta działów RTV i AGD, Dom i ogród, Dziecko, Gaming oraz pozostałych.
Zobacz również
– W roku 2017 przekroczyliśmy próg 80 000 produktów w naszej ofercie, z czego jesteśmy niezmiernie dumni – chcemy, by nasi klienci znaleźli w naszym sklepie internetowym wszystko, czego szukają. Nie zapominamy także o sklepach stacjonarnych. W ubiegłym roku wystartowaliśmy z 22 nowymi salonami agencyjnymi, odbyły się także dwa duże re-otwarcia istniejących sklepów. – mówi Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel w firmie Komputronik.
Nowe artykuły wymagają oczywiście odpowiedniego składowania. Wiosną 2017 podpisana została umowa na powiększenie przestrzeni magazynu – jego powierzchnia wynosi teraz 30 554m2. Dla porównania – przestrzenie biurowe siedziby Komputronik mają obecnie powierzchnię 1520m2.
Zmiany, zmiany
Jednym z najważniejszych działań marketingowych roku 2017 była zmiana strategii komunikacji marki. Kampania teaserowa i akcja produktowa „Dla tych, którzy… Komputronik – mamy to!” została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez klientów, jak i współpracowników oraz partnerów. Cała kampania widoczna była w działaniach online, kanałach własnych marki, nośnikach mobile oraz outdoorowych, w radiu i w kinach. Nowa strategia będzie kontynuowana w roku 2018.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W związku z szybko rozwijającym się sektorem e-commerce, Komputronik zmienił też swoją wewnętrzną strukturę. Utworzony został specjalny dział omnichannel, który pozwala jeszcze lepiej koncentrować się na wszystkich działaniach wspierających sprzedaż internetową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rekordy sprzedażowe
Na pierwsze wyniki nowej strategii i wielokanałowej komunikacji nie trzeba było długo czekać. Rekordy sprzedażowe padły już podczas jednych z najważniejszych akcji konsumenckich w roku 2017 – Black Friday i Cyber Monday (obchodzonego szczególnie w branży IT). Przyjęta została wtedy rekordowa liczba zamówień – o 310% większa niż w roku ubiegłym, a ruch na stronie komputronik.pl wzrósł aż o 70%. Imponująca była też wartość zamówień – zanotowany został wzrost o 300% w stosunku do ubiegłego roku.
Za każdym biznesem stoi człowiek
Mijający rok był czasem równie owocnym z perspektywy Działu HR. Stało przed nim wiele wyzwań związanych m. in. z obszarami employer brandingu i tzw. „rynku pracownika”, a także employee experience.
– W 2017 roku uruchomiliśmy profile Komputronik Kariera na Facebook’u i Linkedinie, aby jeszcze lepiej komunikować się z kandydatami, którzy chcieliby do nas dołączyć. Byliśmy obecni na targach pracy, na uczelniach i poznańskich Juwenaliach, gdzie bawiły się z nami tysiące osób. Między innymi dzięki temu otrzymaliśmy o 23% więcej aplikacji niż w roku ubiegłym, a finalnie zatrudniliśmy aż 294 nowych pracowników – mówi Liliana Lisiecka, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji w firmie Komputronik.
Pozyskanie nowych kandydatów to jednak nie wszystko. Dział HR zadbał także o obecnych pracowników.
– Naszym obecnym pracownikom oddaliśmy do dyspozycji nowoczesny Chillout Room z trzema strefami umożliwiającymi zarówno aktywny wypoczynek, jak i masaż w strefie ciszy i relaksu. Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy pakiety on-boardingowe, rozszerzyliśmy pakiety benefitów, wprowadziliśmy naukę i rozwój poprzez grywalizację – działo się! W efekcie udało nam się utrzymać poziom satysfakcji i zaangażowania wśród naszych pracowników, z czego jesteśmy dumni. – dodaje Liliana.
Nowe kontrakty, nagrody i akcje specjalne
Rok 2017 był czasem nie tylko wyzwań, ale i celebracji sukcesów. Komputronik otrzymał m. in. nagrody od swoich partnerów Huawei, Microsoft i HP czy wyróżnienie w rankingu Mistrzowie Handlu 2017. Świętował podpisanie nowych kontraktów – jednym z nich jest rozbudowa szpitala w Słupcy, którą realizować będzie Komputronik Biznes. Firma Komputronik Biznes podpisała też umowę z Fundacją Carrots, wraz z którą będzie przybliżać tematy związane z nowymi technologiami podczas spotkań w całej Polsce.
Wspólnie ze swoimi partnerami Komputronik obecny był na najważniejszych branżowych eventach, takich jak PGA, ESPORT NOW czy Intel Extreme Masters. Razem z Lenovo zorganizował akcję 30 Days To Pro, promującą młodych i zdolnych graczy.
Wszystkie te wydarzenia przełożyły się także na popularność firmy w sieci. Kanały Komputronik w social mediach cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców, a główne fanpage marki na Facebooku: Komputronik, Komputronik Home oraz Komputronik Gaming przekroczyły próg 183 tys. fanów łącznie.