Konferencja Google Marketing Live 2025: nowości w obszarze reklam w wyszukiwarce i na YouTube

Konferencja Google Marketing Live 2025: nowości w obszarze reklam w wyszukiwarce i na YouTube
Podczas konferencji Google Marketing Live 2025 zapowiedziano nowości w obszarze reklam w wyszukiwarce i na YouTube. Wszystkie oparte są na AI oraz dadzą marketerom i marketerkom nowe możliwości reklamowania swoich produktów i usług, m.in. w ramach Przeglądu od AI lub testowanego trybu AI.
O autorze
1 min czytania 2025-05-22

Nowe sposoby wyszukiwania

Każdego roku Google „odpowiada” na 5 bilionów zapytań użytkowników i użytkowniczek. W ostatnim czasie zmienił się także sposób wyszukiwania potrzebnych informacji – dzięki Obiektywowi Google, Przeglądom od AI czy eksperymentalnemu trybowi AI, dzieje się to szybciej i znacznie łatwiej.  Użytkownicy szukają w wyszukiwarce odpowiedzi na pytania, ale także często, dzięki wyświetlanym reklamom, mogą znaleźć niezbędne produkty lub usługi. Podczas Google Marketing Live ogłoszone zostało rozszerzenie wyświetlania reklam w Przeglądzie od AI na komputery stacjonarne oraz ich wprowadzenie do trybu AI, co oznacza nowe możliwości i formaty dla reklamodawców.

Przekuj pomysły w kreacje

Piękne i inspirujące treści to klucz do przyciągnięcia uwagi odbiorców, ale ich tworzenie bywa czasochłonne i kosztowne. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Google znacząco poprawił jakość narzędzi kreatywnych, które wykorzystują zaawansowane modele generowania wideo i obrazów: Veo i Imagen. Funkcje te wkrótce będą dostępne w Google Ads i Merchant Center, dzięki czemu marketerzy będą mogli łatwo tworzyć grafiki, wideo oraz inne estetyczne treści i przekuwać swoje wizje w skuteczne reklamy. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AI Max i mniej oczywiste wyszukiwania 

Aby pomóc marketerom lepiej planować działania w tak dynamicznym środowisku, Google wprowadził AI Max dla kampanii w wyszukiwarce. Jednocześnie dzisiaj ogłoszono największą od ponad dekady aktualizację systemu ustalania stawek: Smart Bidding Exploration. To rozwiązanie inteligentnie proponuje mniej oczywiste, ale efektywne zapytania użytkowników, co umożliwi reklamodawcom częściej pojawiać się w kluczowych momentach poszukiwania informacji przez użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Produktywna praca dzięki agentom AI 

Wdrożenie narzędzi opartych na AI może być wyzwaniem szczególnie dla mniejszych firm. Dlatego Google wprowadza nowe funkcje związane z agentami AI, które dają marketerom dostęp do własnej „wersji” Google AI, dopasowanej do ich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu będą mogli szybciej wdrożyć nowe rozwiązania, działać sprawniej i osiągać lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie pracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nagranie z konferencji: