Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

KOPD i Auchan we wspólnej akcji na rzecz wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży

O autorze
3 min czytania 2022-12-09

Z danych policji wynika, że ofiarą przemocy domowej w 2021 r. padło aż 11 129 dzieci. Oznacza to, że co 7 akt agresji jest wymierzony w osoby nieletnie. Dane Najwyższej Izby Kontroli wskazują, że ponad 630 tys. polskich dzieci potrzebuje natychmiastowej, specjalistycznej opieki psychologicznej lub psychiatrycznej. Ze statystyk Naczelnej Izby Lekarskiej wynika, że w Polsce jest zaledwie 521 psychiatrów dzieci i młodzieży, którzy są aktywni zawodowo. Jedną z organizacji, która od kilkudziesięciu lat wspiera charytatywnie polskie dzieci i rodziny, jest Komitet Ochrony Praw Dziecka. Teraz, we współpracy z Auchan, rozpoczynają nową akcję prospołeczną, w ramach której zbierane będą środki na darmowe wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży.

Wiemy już, że pandemia COVID-19 dodatkowo pogorszyła stan psychiczny młodych Polaków, ale długofalowe konsekwencje zaistniałej sytuacji będziemy mogli dopiero obserwować. Prof. Nina Heinrichs – koordynatorka projektu badawczego RISE, którego celem jest zapobieganie rozwojowi zaburzeń zachowań wśród dzieci z Europy Południowo-Wschodniej – wskazuje, że ze względu na ostatnie dwa lata procent dzieci mierzących się z problemami psychicznymi może wzrosnąć z 10-20% do 20-25%. W świetle przeprowadzonych analiz Ministerstwo Zdrowia przypisuje okresowi epidemii COVID-19 m.in. ponad 2-krotny wzrost liczby osób często doświadczających cyberprzemocy, zarówno wśród dziewcząt, jak i wśród chłopców.

– Niestety, widzimy, że coraz więcej młodych ludzi potrzebuje wsparcia ze strony psychologów. Te tendencje obserwujemy już od wielu lat. Choć pandemia COVID-19 szczególnie odbiła się na stanie psychicznym wśród dzieci i nastolatków, nie jest to efekt tylko tego. Mierzymy się z napływem młodych, samotnych, nieszczęśliwych ludzi, którzy często nie wiedzą, jak poradzić sobie z własnymi emocjami w kryzysowej sytuacji oraz nie wiedzą, gdzie i jak poprosić o pomoc. W najcięższych przypadkach prowadzi to do rozwoju zaburzeń psychicznych takich jak depresja. Możemy im pomóc. Pamiętajmy, że najważniejsza jest adekwatna reakcja oraz wsparcie specjalistyczne – komentuje Mirosława Kątna, psycholożka KOPD.

Duże zapotrzebowanie na wsparcie specjalistyczne wpłynęło zarówno na wydolność systemu ochrony zdrowia, jak i działalności wielu organizacji pozarządowych pomagającym młodzieży w kryzysie. Jedną z nich jest Komitet Ochrony Praw Dziecka, instytucja działająca od ponad 41 lat, która jako swój nadrzędny cel wskazuje ochronę dzieci przed krzywdą i naruszaniem ich podstawowych praw i interesów. Sytuacja epidemiologiczna na przestrzeni ostatnich 3 lat oraz kryzys, który za nią podążył, unaoczniły konieczność większego skupienia się na dobrostanie psychicznym młodzieży. W związku z tym KOPD we współpracy z Auchan postanowiło podjąć konkretne działania służące sprostaniu potrzebom młodych ludzi. Przy okazji zakupów w sieci sklepów będzie można przeznaczyć bezpośrednio na konto bankowe KOPD drobną kwotę do 5 zł, która zostanie potem przeznaczona na wsparcie psychologiczne dla dzieci i nastolatków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób można pomóc poprzez Donateo? To proste: należy wybrać bezgotówkową płatność za zakupy kartą płatnicza lub smartfonem. W trakcie transakcji, na terminalu płatniczym pojawia się pytanie: „Czy chcesz wesprzeć potrzebujących?”. Następnie należy wybrać „TAK” (zielony przycisk) lub „NIE” (czerwony przycisk). Po zaznaczeniu chęci przekazania mikrodatku na ekranie widoczna będzie jego suma. Po jej zatwierdzeniu należy zrealizować transakcję w standardowy sposób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Młodzież borykającą się z kryzysem psychicznym to temat ważny i potrzebny, o którym należy mówić głośno. Dzięki zbiórce, możemy nieść pomoc tym, którzy nie mają środków, aby uporać się z różnymi trudnościami. Naszą koncepcją jest budowanie w Polkach i Polakach kultury dobroczynności. Wierzymy, że społeczeństwo ma w sobie gen pomagania i po raz kolejny da temu wyraz dołączając do świąteczno-noworocznej zbiórki – mówi Krzysztof Adamski CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi tego, jak ważne jest zdrowie psychiczne i nie boją się, o tym otwarcie mówić. Coraz częściej odważają się też prosić o pomoc. Rodzice to widzą i chcą być wsparciem dla swoich dzieci. Nie zawsze jednak mają odpowiednie zasoby, aby móc to zrobić. Nasza nowa kampania służy temu, aby nastolatki, które potrzebują pomocy specjalistów, ją otrzymały. Choć mamy  wielu specjalistów, którzy pomagają tak, jak mogą, to pandemia koronawirusa ewidentnie zwiększyła zapotrzebowanie na ich wsparcie. Aby je zapewnić, potrzebne nam są do tego odpowiednie środki. Liczymy na to, że Polacy zrobią dzieciom prezent na święta i wesprą nasze działania, choćby symboliczną kwotą. Pokażmy młodym, że mogą na nas liczyć – apeluje Magdalena Stachowiak-Alexandrowicz z KOPD.

Środki zebrane podczas kampanii zostaną w całości przekazane na działania statutowe Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Więcej informacji o akcji na stronie: KOPD.PL