Tym samym, Twoja reklama produktowa, nie będzie obarczona prowizją Google za każde kliknięcie wynoszącą 20% danej stawki. A wszystko to bez żadnych opłat, formalności i udostępniania wrażliwych danych.
Porównywarki CSS dla każdego
Każdy z nas miał do czynienia z reklamą produktową w Google. Jeżeli wpiszesz w wyszukiwarkę frazę związaną z konkretnym produktem – np. „narty biegowe” – wówczas nad wynikami organicznymi wyświetlą się małe obrazki z produktami z danych sklepów internetowych.
Zobacz również
Obok nich otrzymujesz informację o cenie oraz nazwę porównywarki, z której płyną wyżej wymienione informacje. Jeszcze niedawno wszystkie produkty miały podpis „Google”, ale w 2017 roku Komisja Europejska orzekła, że Google musi wpuścić na ten obszar i inne podmioty. Tym samym, coraz częściej spotykamy inne nazwy.
W przypadku dodania feedu produktowego do porównywarki Verseo CSS każde kliknięcie potencjalnego klienta w Twoją reklamę będzie tańsze o prowizję Google – czyli o 20% założonego budżetu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wygląda dodanie naszego e-commerce do porówywarki?
To w tym wszystkim jest chyba jeszcze lepsze niż fakt, że cała procedura jest darmowa. Wystarczy, że skontaktujesz się z Verseo, a dalej poprowadzą Cię przez cały proces, który sprowadza się do następujących etapów:
- Połączenie konta Google Merchant Center z porównywarką Verseo CSS
- Załadowanie pliku produktowego i publikacja asortymentu w porównywarce Verseo CSS.
- Testowanie sprawności usługi.
- Integracja pozostałych kampanii i wdrożenie do wyświetlania.
Usługa jest całkowicie darmowa, nie jest się związanym żadną umową, a Verseo nie potrzebuje danych dostępowych do Twoich systemów czy kampanii. Możesz również wycofać się w każdym momencie. Inne zalety tego systemu to:
- darmowy ruch z wyszukiwarki Verseo CSS,
- możliwość wyświetlania we wszystkich krajach Unii Europejskiej,
- brak kosztów,
- brak umowy,
- szybka implementacja,
- brak negatywnego wpływu na wynik jakości reklam.
Reklama produktowa – zalety
Omówiliśmy same zalety dodania się do porównywarki Verseo CSS, ale istnieje możliwość, że prowadzisz sklep internetowy, a nie korzystasz z reklam produktowych. Jeżeli tak jest, to dobrze byłoby to zmienić! Jest bowiem szereg argumentów, które za takim rozwiązaniem przemawiają. Dobrze ustawiona kampania zakupowa może być najefektywniejszą metodą sprzedaży dla sklepu internetowego spośród wszystkich kanałów digital. Wyświetlenie zdjęcia produktu oraz jego bazowej ceny, po wpisaniu konkretnego zapytania i tym samym wyrażeniu zainteresowania jest bardzo skuteczną formą i jednocześnie nadal relatywnie tanią. Nie to jest to tylko teoria. Po zachowaniu reklamodawców widać, że jest to coraz szerzej stosowana forma performance marketingu. Poprawne wnioski można np. wyciągnąć z infografiki przygotowanej przez Verseo. Średnio – rok do roku – wydatki 650 reklamodawców rzeczonej agencji na obszar reklamy produktowej wzrosły o 27,5%. W pierwszym półroczu 2019 roku te kampanie zanotowały również dla klientów prawie 80% wzrost sprzedaży.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Podsumowanie
W przypadku prowadzenia sklepu internetowego, pójście drogą reklamy produktowej wydaje się wręcz koniecznością – szczególnie w dobie rosnącej konkurencji, która tak jak Ty, szuka optymalizacji wydatków nie tylko w działalności operacyjnej, ale również reklamowej. Warto zatem poszukać agencji, która dostarcza tego typu rozwiązań i pozwoli Ci na dalsze konkurowanie w wymagającym środowisku.