Podstawowym celem klubu jest promowanie najwyższych standardów jakości i odpowiedzialności w produkcji filmów reklamowych. W czasie swojej działalności KPR podejmował działania w zakresie:
- regularnego badania rynku producentów,
- tworzenia i promocji dobrych praktyk rynkowych, m.in. w ramach Białej Księgi Komunikacji Marketingowej,
- szkoleń i warsztatów dot. standardów dla zamawiających produkcje i dla producentów,
- ekologicznych zmian w komunikacji marketingowej, inicjując Ad Goes Green.
– Klub wpisał się w krajobraz rynku, a członkostwo w nim stanowi znak jakości dla naszych klientów. To cieszy. Jednak przed nami wciąż sporo pracy. W ciągu dwóch lat udało się wypracować realną wartość dodaną, wskutek opracowanej wspólnie z klientami rekomendacji dobrych praktyk przetargowych zamawiający i producenci wiedzą już, jak może wyglądać efektywny przetarg. Teraz czas zadbać, żeby takich przetargów było jak najwięcej – to jedno z kluczowych zadań na najbliższe lata – powiedział Kacper Sawicki, executive producer, Papaya Films.
Zobacz również
– Badanie rynku producentów, rekomendacje przetargowe wraz z wzorami dokumentów czy Forum Producentów służące wymianie wiedzy potwierdzają realną wartość, którą klub wnosi. Co równie ważne, to siła, która stoi za studiami wchodzącymi w skład KPR – w świetle danych z Badania Producentów ostrożnie szacujemy, że wspólnie realizujemy około połowę polskich reklam. Ta kumulacja doświadczenia i wiedzy interesuje zamawiających a dla nas jest zasobem dla dalszych wspólnych działań – powiedział Jacek Kulczycki, CEO/executive producer OTO Film.
– Nie spoczywamy na laurach. Sporo zrobiliśmy, jeszcze więcej przed nami. Najważniejsze problemy to wciąż zbyt odległe terminy płatności i nieefektywne przetargi. Klub oferuje narzędzia do rozwiązywania tych problemów, jednak ich użycie zależy w takim samym stopniu od zamawiających jak i od producentów. Będziemy działali na rzecz jak najczęstszego ich stosowania, bo to przekłada się na jakość produkcji – powiedział Maciek Maciantowicz, CEO/executive producer Dynamo Film.
Działający od stycznia 2018 roku w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Producentów Reklamowych jest jedyną w Polsce organizacją branżową zrzeszającą producentów filmów reklamowych. W jego skład wchodzi siedem największych polskich domów produkcyjnych: Dynamo, Film Produkcja, Opus Film, Papaya Films, Tango, TANK.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing