#NieDuś & żółta kartka
16 maja 2018 roku na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili swoich pieców na proekologiczne. Żółta kartka w kampanii #NieDuś informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1.09.2019 roku, ostrzega przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie i zachęca do wymiany pieca na proekologiczny.
Zobacz również
Kampania widoczna jest na terenie całego miasta na 100 billboardach, 150 citylightach oraz ponad 600 plakatach. Oprócz formatów outdoorowych, kampania jest realizowana także w lokalnej prasie, komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych – Facebooku, Intagramie, YouTube i Twitterze.
Idea
Żółta kartka w sporcie jest ostatnim ostrzeżeniem zawodnika, który zachowuje się niewłaściwie w trakcie gry i narusza jej zasady. Symbol żółtej kartki ma za zadanie zakomunikować mieszkańcom miasta, którzy wciąż palą węglem i drewnem w swoich piecach, że jest to dla nich ostatnie ostrzeżenie. Od 1.09.2019 palenie węglem i drewnem staje się nielegalne.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Potrzebowaliśmy krótkiego, nośnego i jasnego hasła, które w pełni przekaże ostrzegawczy charakter kampanii. Tak powstał hasztag #NieDuś, który od 16 maja jest obecny w Social Mediach oraz na wszystkich nośnikach outdoorowych kampanii – mówi Katarzyna Szybwska z Dziadka do orzechów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcie krakowskich artystów
Kampanię #NieDuś wsparli swoim udziałem m.in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski, którzy w spotach video wyrażają troskę o stan powierza w Krakowie i zwracają się bezpośrednio do mieszkańców miasta, którzy do tej pory nie dokonali wymiany pieca na proekologiczny, pokazując im żółtą kartkę i jednocześnie przestrzegając, że jest to już ostatnie ostrzeżenie.
Do udziału w kampanii zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni, którzy w swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hasztagiem „NieDuś”.
Kampania nieprzypadkowo jest realizowana właśnie teraz, ponieważ okres letni to najlepszy czas na to, by dokonać wymiany pieca. Co więcej, rok 2018 to ostatnia szansa na uzyskanie dotacji na wymianę pieca przyznawanych przez Gminę Miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa.
Ideę kreatywną kampanii oraz wszystkie kreacje przygotowała agencja reklamowa Dziadek do orzechów.