Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Krakowski Lagun zrobił furorę w internecie – teraz niepozorny żart przerodził się w akcję w szczytnym celu

Krakowski Lagun zrobił furorę w internecie – teraz niepozorny żart przerodził się w akcję w szczytnym celu
Kilka dni temu media obiegły zdjęcia bliżej nieokreślonego stworzenia, które wisiało na drzewie w Krakowie. Gdy tylko zagadka została rozwiązana, tajemniczy obiekt stał się bohaterem licznych RTM’owych kreacji znanych marek. Teraz zaś niepozorny żart przerodził się w akcję w szczytnym celu.
O autorze
1 min czytania 2021-04-20

zdjęcie główne: facebook.com/aldipolska, facebook.com/szklarniakrakow

W ubiegłym tygodniu media donosiły o tajemniczym stworze, który zawisł na jednym z drzew w Krakowie. Sprawą zajęło się Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, które krótko po swojej interwencji ogłosiło, że pozornie niebezpieczny lagun – bo taką nazwę otrzymała „bestia” – to tak naprawdę… zwykły rogalik, który musiał wypaść z okna czy też balkonu.

Mimo tego, że sprawa tajemniczego „stworzenia” została całkowicie i jednoznacznie wyjaśniona, lagun zrobił w krótkim czasie zrobić furorę wśród internautów, a także stał się bohaterem real-time marketingowych kreacji wielu marek.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

I choć początkowo internauci i marki żartowali sobie z laguna, to jego popularność została też wykorzystana w szczytnym celu. W ubiegły weekend niektóre krakowskie kawiarnie, piekarnie, a także restauracje zainicjowały akcję, w ramach której część zysku ze sprzedaży rogali (czyli lagunów ;)) przekazano na konto Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. 

PS

W styczniu br. social media zalały zdjęcia i relacje osób, które kontynuują lub dopiero rozpoczynają przygodę z morsowaniem. Nie trzeba było długo czekać na reakcje marek, które postanowiły odnieść się do nowego trendu.

PS2

Inne, ciekawe przykłady RTM’owych kreacji znajdziecie tutaj.