Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

„Homogeniczność contentu na kanałach social mediowych osiągnęła apogeum“. Reserved podsumowuje 2023 rok

„Homogeniczność contentu na kanałach social mediowych osiągnęła apogeum“. Reserved podsumowuje 2023 rok
Największe sukcesy, największe wyzwania, przyszłe plany - jaki dla marki Reserved był 2023 rok, a co ma zamiar przygotować dla nas w roku 2024? Na pytania odpowiada Rafał Gruszkiewicz - kierownik ds. komunikacji Digital & PR w dziale Visual Communication Reserved.
O autorze
2 min czytania 2024-01-10

Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?

Zdecydowanie kontynuacja strategii działań na zasadzie co-creation. Partnerskie podejście do tworzenia jakościowego i innowacyjnego produktu przyświeca nam od początku wdrożenia strategii co-creation w DNA marki Reserved, czyli od nagradzanych współprac z Brodką i Blancą Miró. Za tą ostatnią współpracę otrzymaliśmy niedawno dwa miecze KTR, co potwierdza, że kolaboracje są nie tylko wizerunkowo ciekawe dla marki, ale przede wszystkim – efektywne.

 W 2023 roku podjęliśmy współpracę z polskimi markami: Le Petit Trou i Zakładami Ceramicznymi „Bolesławiec”. Działania były oparte na zaangażowaniu, kreatywności, wymianie know-how, a także wspólnej wizji i pełnej transparentności. Pracowaliśmy wspólnie od etapu tworzenia produktu, poprzez etap kreacji, do momentu budowania strategii komunikacji.

 Dużym sukcesem w działaniach influencer marketingu, który wciąż pozostaje dla nas jednym core działań marketingowych, było wprowadzenie nowego rodzaju projektów, w których powierzaliśmy w całości wizerunkowe sesje zdjęciowe do kolekcji twórcom internetowym. Powstały wyjątkowe, oparte na indywidualnych predyspozycjach influencerów treści, które po raz kolejny udowodniły nam, że są oni ekspertami w kwestii wyczucia aktualnych potrzeb klienta w kwestii komunikacji wizerunkowej.

Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?

Jednym z większych wyzwań w 2023 roku dla marki Reserved były otwarcia nowych salonów na ważnych dla nas strategicznie rynkach. Intensywnie pracowaliśmy nad otwarciem sklepu w Mediolanie na ulicy Corso Vittorio Emanuele II i wprowadzeniem brandu na nowy, bardzo wymagający rynek. Włochy były – i nadal są – wyzwaniem. Budowanie świadomości zaczęliśmy od stworzenia relacji z lokalnymi influencerami, mediami i liderami opinii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W lutym 2023 oferta Reserved poszerzyła się o nowy koncept, czyli Reserved Home. Od początku roku launchowaliśmy go poprzez szereg aktywności online, ale również offline – ze względu na to, że oferta jest dostępna tylko na stronie internetowej, mieliśmy na celu bezpośrednie dotarcie do klienta i pokazanie mu produktów na żywo. W tym duchu zrealizowaliśmy dwa autorskie pop-upy z influencerami (MINTA EATS i GAWEL CZAJKA) oraz restauracjami.

Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?

Opowiadanie historii – czy to za pomocą wizualnej kampanii marketingowej, czy wykorzystując influencer marketing. Dotarliśmy do momentu, w którym homogeniczność contentu na kanałach social mediowych osiągnęła apogeum. Jesteśmy zalewani ogromną ilością podobnych treści, a inspiracja prześciga inspiracje. Kreatywność, oryginalność i wyjątkowość w tworzeniu treści jest kluczem. Umiejętność opowiadania historii i tworzenia emocjonalnej, wyjątkowej relacji z odbiorcą jest narzędziem do tworzenia angażujących treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najlepsza kampania, jaką widziałeś w 2023 roku?

Genialna kampania „Portret kobiety” marki Yes to kolejna odsłona świetnie zaplanowanej strategii marketingowej zwiększającej widoczność marki w przestrzeni online i offline, skierowanej do świadomego klienta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

Reserved najważniejsze wyzwania marketingowe wiążą się z ekspansją marki na nowe rynki. Będziemy pracować nad kontynuacją działań świadomościowych za granicą, a dodatkowo planujemy kolejne otwarcia – w tym na rynku włoskim. Nie zapominamy również o co-creation, po świetnie przyjętych tegorocznych współpracach pracujemy kolejnymi projektami w tym duchu.