„Kreatywność sprzedaje”: AVON – „Normalne, że ich dotykam” [PODCAST]

„Kreatywność sprzedaje”: AVON – „Normalne, że ich dotykam” [PODCAST]
W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje" przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Normalne, że ich dotykam" rozmawiamy z Ewą Grzech, która kieruje działem Integrated Communications w Avon Polska.
O autorze
2 min czytania 2024-07-03

>>> Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj

Wyniki konkursów Innovation, KTR oraz Effie pokazują, że bardzo często kampanie nagradzane za wyniki biznesowe, były wcześniej doceniane za kreatywność i innowacyjność. O takich akcjach rozmawiamy w cyklu „Kreatywność sprzedaje”. Ewa Grzech, która kieruje działem Integrated Communications w Avon Polska, opowiedziała o kampanii „Normalne, że ich dotykam”

Dlaczego Avon postawił w kampanii na temat bliski CSR?

– Misją naszej marki jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Chcemy, żeby uwolniły drzemiącą w sobie siłę, a do tego muszą być zdrowe i bezpieczne. Dlatego właśnie naszymi głównymi działaniami CSR jest zarówno promowanie profilaktyki raka piersi, ale także walka z przemocą wobec kobiet. Profilaktyka raka piersi jest nierozerwalnie związana z naszą marką. Od 26 lat prowadzimy kampanię „Avon kontra rak piersi”. Wielokrotnie udowadnialiśmy, że nasza marka coś więcej niż tylko szminka czy krem. Charakterystyczne dla naszych kampanii są realne działania, nie tylko edukacja, ale też konkretne rzeczy, które wprowadzają jakąś zmianę społeczną. Na przykład, oprócz mówienia o tym, jak ważne jest wykonywanie badań USG piersi, od 15 lat prowadzimy gabinety z różową wstążką, w ramach których dofinansowujemy badania USG piersi. Z kolei w kampanii „Normalne, że ich dotykam” wiemy, że poziom wiedzy na temat profilaktyki raka piersi u dziewcząt i młodych kobiet jest bardzo niski. Wiemy, że Polki się nie badają, więc robimy konkretną rzecz – wprowadzamy lekcje samobadania piersi do szkół. Podobne działania mamy też w ramach kampanii „Avon kontra przemoc”. Mechanizm jest taki sam. Realne działanie – to właśnie charakteryzuje nasze CSR-owe aktywności – mówi Ewa Grzech.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Współpraca z placówkami edukacyjnymi: dobre rady

Realizując kampanie z elementami edukacyjnymi, w którą mają zostać zaangażowane placówki edukacyjne, warto pamiętać o kilku aspektach.

– Mogłabym zarekomendować innym, którzy chcieliby nieść kaganek oświaty, żeby przede wszystkim wybrali partnera, który ma już w tym temacie doświadczenie. My współpracowaliśmy z agencją Garden of Words, która po prostu podobne aktywności już prowadziła, więc wie, w jaki sposób „obchodzić się” ze szkołami. Drugą rzeczą jest współpraca z metodykiem. Taka osoba wie, w jaki sposób skonstruować lekcje i content, bo to nie chodzi o to, że my po prostu idziemy i damy „coś” tym dziewczynom. Chodzi o to, że to musi być jakaś warto dodana. W naszym przypadku, brzydko mówiąc, to zażarło. Dlaczego? Bo odpowiedzieliśmy na jakąś potrzebę. Daliśmy nauczycielowi lekcję, która jest faktycznie lekcją. A żeby to zrobić, trzeba mieć odpowiednich ekspertów. Trzecia kwestia to partner. W naszym przypadku Fundacja Rak’n’Roll dała nam credibility. Każdą współpracę ze szkołą rozpoczynaliśmy wysłaniem listu przewodniego od naszej pani prezes, która zapraszała do udziału w akcji razem z Rak’n’Rollem. To oni dali nam wiarygodność i potwierdzili, że nie wzięliśmy się znikąd i nie jesteśmy marką, która tam chce iść i wcisnąć komuś katalogi albo nasze produkty. Komunikację warto zaplanować w ten sposób, by pozbyć się elementów marketingowych, żeby np. nie było w niej jak najwięcej logo, jak najwięcej produktu, jak najwięcej perswazji, a warto podkreślić to, dlaczego tu jesteśmy, dlaczego to robimy i jaka jest potrzeba naszych odbiorców – podpowiada Ewa Grzech.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Posłuchaj całej rozmowy na Spotify:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Jestem kobietą” rozmawiamy z Justyną Lach, dyrektorką marketingu w YES Biżuteria.

PS2 „Kreatywność sprzedaje”: OLX – „Zmień pracę na dobre”

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Zmień pracę na dobre” rozmawiamy z Łukaszem Borowiczem, Commercial Activity Managerem w OLX.