Polska jest liderem produkcji drobiowej w Unii Europejskiej – każdego roku w naszym kraju na mięso zabija się ponad miliard kurczaków, z czego ponad połowa przeznaczona jest na eksport. Niestety intensywna hodowla drobiu wiąże się z licznymi problemami dobrostanowymi – zbyt szybki przyrost masy kurczaków powoduje problemy z układem sercowym, nerwowym, oddechowym, a także urazy kończyn. Duże zagęszczenie ptaków prowadzi do stresu, kontuzji, a nawet agresji pomiędzy zwierzętami.
Nowy spot Stowarzyszenia Otwarte Klatki, do którego głosu użyczyła Krystyna Czubówna, jest częścią kampanii Frankenkurczak i ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów właśnie na te problemy.
Zobacz również
– Poprzez współpracę z Krystyną Czubówną, której głos dla wielu Polaków kojarzy się właśnie z historiami zwierząt, chcieliśmy przedstawić realia kurczaków hodowanych na mięso i zwrócić uwagę na warunki ich chowu. Wierzymy, że dzięki tej formie współpracy możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i przekonać ich do tego, żeby razem z nami stanęli po stronie brojlerów, na przykład poprzez podpisanie naszej petycji – mówi Monika Kowalska, koordynatorka kampanii Frankenkurczak w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki od trzech lat prowadzi kampanię Frankenkurczak, w ramach której buduje społeczną świadomość na temat warunków chowu brojlerów, nawiązując jednocześnie dialog z przedstawicielami firm, które zajmują się produkcją lub handlem mięsa drobiowego i przekonując ich do podpisania deklaracji European Chicken Commitment (ECC), zobowiązując się tym samym do wprowadzenia wyższych standardów chowu kurczaków.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]