TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Kwantowy” krem to oszustwo? Marka Guerlain w kryzysie

„Kwantowy” krem to oszustwo? Marka Guerlain w kryzysie
Marka ekskluzywnych kosmetyków — Guerlain, reklamuje swój krem jako stworzony w oparciu o zasady fizyki kwantowej. Internet wytyka Guerlain oszustwo, a wszystko zaczęło się od filmiku francuskiego youtubera.
O autorze
2 min czytania 2024-01-17

Francuska marka ekskluzywnych kosmetyków Guerlain od przełomu roku 2023/2024 boryka się z kryzysem wizerunkowym. Wszystko przez wypuszczony niedawno na rynek produkt — krem przeciwzmarszczkowy, którego działanie zostało opisane jako „wykorzystujące złotą technologię kwantową”.

fot. guerlain.com

Sytuacja zyskała rozgłos dzięki francuskiemu youtuberowi o pseudonimie G Milgram. Internauta, prywatnie miłośnik nauki, podzielił się informacją o tym, że jeszcze przed premierą kosmetyku firma Guerlain udostępniła mu dokumenty z badań nad produktem. Jak podkreśla G Milgram, ich treść nie dowodzi faktycznego wykorzystania zasad fizyki kwantowej w procesie tworzenia kremu. Dodatkowo internetowy twórca opublikował na swoim koncie 20-minutowy materiał, w którym opowiada o produkcie Guerlain i wytyka marce nieścisłości w komunikacji.

Dotychczas, pod video G Milgrama pojawiło się już ponad 30 tys. reakcji i niemal 4 tys. komentarzy, a w sieci już można znaleźć kolejny materiał z serii zatytułowany: „Odpowiadam Guerlain”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Świat naukowy wtóruje youtuberowi

W swoim filmiku G Milgram odwołuje się do słów pragnących pozostać anonimowymi naukowców, którzy informacje zawarte w opisie kremu z linii Orchidée Impériale Gold Nobile nazywają „klasycznie pseudonaukowymi” i „niemającymi absolutnie nic wspólnego z kwantami”. Publicznie głos w sprawie zabrał także francuski fizyk — Etienne Klein, który wypowiedział się w komentarzu na platformie X (wcześniej: Twitter).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W mediach społecznościowych Guerlain pojawiły się setki komentarzy od niezadowolonych, rozczarowanych działaniami ekskluzywnej marki klientów. Powtarzają się w nich słowa o oszustwie, kłamstwie i bazowaniu marki na naiwności konsumentów. Przedstawiciele LVMH, do której należy Guerlain, postanowili odpowiedzieć w sieci, a post również zamieścili na X.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Guerlain świadomy kontrowersji

„Marka Guerlain dowiedziała się o dyskusji i komentarzach pojawiających się w internecie po wprowadzeniu do sprzedaży nowego produktu z serii Orchidée Impériale Gold Nobile […] Zastosowane podczas produkcji kremu najnowsze metody leczenie i pielęgnacji skóry bazują na znaczących postępach naukowych w dziedzinie biologii kwantowej i rozwiązaniach stosowanych w komórkach skóry (pomiar ultrasłabej emisji fotonów), oraz wykazują potwierdzone wyniki” – czytamy na oficjalnym profilu Guerlain na platformie X.

Jednocześnie, przedstawiciele marki postanowili „wziąć pod uwagę pytania lub ryzyko nieporozumień związanych ze stosowaniem terminu <<kwant>>” i zdecydowali się uczynić komunikaty bardziej zrozumiałymi, usuwając z nich wszelkie dwuznaczności.

Produkt z linii Orchidée Impériale Gold Nobile kosztuje 740 dolarów/650 euro, a w na polskim rynku dostępny jest w cenie około 3 200 zł za 50 ml.

Zdjęcie główne: guerlain.com

PS Nowa kolekcja Louis Vuitton z symbolem „Z”? Marka skarżona o popieranie wojsk rosyjskich

Francuski dom mody Louis Vuitton zaprezentował nową kolekcję biżuterii o nazwie „Volt”. Zdjęcia z kampanii pojawiły się na oficjalnym koncie marki na Instagramie, a w komentarzach zamiast zachwytów nad nowym produktem pojawiła się prawdziwa burza.

PS2 Znamy największe kryzysy wizerunkowe 2023

Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji i instytucji.

PS3 Kolejny efekt „Pandoragate”. Rossmann wycofuje ze sprzedaży kosmetyki od Team X

Sieć drogerii Rossmann poinformowała, że sprzedaż kosmetyków pochodzących ze współpracy marki Ingrid Cosmetics z grupą Team X została zakończona.