„Kwantowy” krem to oszustwo? Marka Guerlain w kryzysie

„Kwantowy” krem to oszustwo? Marka Guerlain w kryzysie
Marka ekskluzywnych kosmetyków — Guerlain, reklamuje swój krem jako stworzony w oparciu o zasady fizyki kwantowej. Internet wytyka Guerlain oszustwo, a wszystko zaczęło się od filmiku francuskiego youtubera.
O autorze
2 min czytania 2024-01-17

Francuska marka ekskluzywnych kosmetyków Guerlain od przełomu roku 2023/2024 boryka się z kryzysem wizerunkowym. Wszystko przez wypuszczony niedawno na rynek produkt — krem przeciwzmarszczkowy, którego działanie zostało opisane jako „wykorzystujące złotą technologię kwantową”.

fot. guerlain.com

Sytuacja zyskała rozgłos dzięki francuskiemu youtuberowi o pseudonimie G Milgram. Internauta, prywatnie miłośnik nauki, podzielił się informacją o tym, że jeszcze przed premierą kosmetyku firma Guerlain udostępniła mu dokumenty z badań nad produktem. Jak podkreśla G Milgram, ich treść nie dowodzi faktycznego wykorzystania zasad fizyki kwantowej w procesie tworzenia kremu. Dodatkowo internetowy twórca opublikował na swoim koncie 20-minutowy materiał, w którym opowiada o produkcie Guerlain i wytyka marce nieścisłości w komunikacji.

Dotychczas, pod video G Milgrama pojawiło się już ponad 30 tys. reakcji i niemal 4 tys. komentarzy, a w sieci już można znaleźć kolejny materiał z serii zatytułowany: „Odpowiadam Guerlain”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Świat naukowy wtóruje youtuberowi

W swoim filmiku G Milgram odwołuje się do słów pragnących pozostać anonimowymi naukowców, którzy informacje zawarte w opisie kremu z linii Orchidée Impériale Gold Nobile nazywają „klasycznie pseudonaukowymi” i „niemającymi absolutnie nic wspólnego z kwantami”. Publicznie głos w sprawie zabrał także francuski fizyk — Etienne Klein, który wypowiedział się w komentarzu na platformie X (wcześniej: Twitter).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W mediach społecznościowych Guerlain pojawiły się setki komentarzy od niezadowolonych, rozczarowanych działaniami ekskluzywnej marki klientów. Powtarzają się w nich słowa o oszustwie, kłamstwie i bazowaniu marki na naiwności konsumentów. Przedstawiciele LVMH, do której należy Guerlain, postanowili odpowiedzieć w sieci, a post również zamieścili na X.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Guerlain świadomy kontrowersji

„Marka Guerlain dowiedziała się o dyskusji i komentarzach pojawiających się w internecie po wprowadzeniu do sprzedaży nowego produktu z serii Orchidée Impériale Gold Nobile […] Zastosowane podczas produkcji kremu najnowsze metody leczenie i pielęgnacji skóry bazują na znaczących postępach naukowych w dziedzinie biologii kwantowej i rozwiązaniach stosowanych w komórkach skóry (pomiar ultrasłabej emisji fotonów), oraz wykazują potwierdzone wyniki” – czytamy na oficjalnym profilu Guerlain na platformie X.

Jednocześnie, przedstawiciele marki postanowili „wziąć pod uwagę pytania lub ryzyko nieporozumień związanych ze stosowaniem terminu <<kwant>>” i zdecydowali się uczynić komunikaty bardziej zrozumiałymi, usuwając z nich wszelkie dwuznaczności.

Produkt z linii Orchidée Impériale Gold Nobile kosztuje 740 dolarów/650 euro, a w na polskim rynku dostępny jest w cenie około 3 200 zł za 50 ml.

Zdjęcie główne: guerlain.com

PS Nowa kolekcja Louis Vuitton z symbolem „Z”? Marka skarżona o popieranie wojsk rosyjskich

Francuski dom mody Louis Vuitton zaprezentował nową kolekcję biżuterii o nazwie „Volt”. Zdjęcia z kampanii pojawiły się na oficjalnym koncie marki na Instagramie, a w komentarzach zamiast zachwytów nad nowym produktem pojawiła się prawdziwa burza.

PS2 Znamy największe kryzysy wizerunkowe 2023

Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji i instytucji.

PS3 Kolejny efekt „Pandoragate”. Rossmann wycofuje ze sprzedaży kosmetyki od Team X

Sieć drogerii Rossmann poinformowała, że sprzedaż kosmetyków pochodzących ze współpracy marki Ingrid Cosmetics z grupą Team X została zakończona.