Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii oraz Fundacja Polska Sieć Polityki Narkotykowej rozpoczynają ogólnopolską kampanię społeczną „Krzywo weszło – zmień ustawienia” adresowaną do młodych ludzi w wieku 16-20 lat oraz ich rodziców, której celem jest promowanie zdrowych postaw życiowych oraz edukowanie na temat zagrożeń związanych z używaniem narkotyków i tzw. dopalaczy.
– Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Krzywo weszło – zmień ustawienia” uda nam się dotrzeć do młodych osób z przekazem, że od ich wiedzy i decyzji zależy ich zdrowie oraz styl życia. Chcielibyśmy, by młodzi ludzie unikali sytuacji lub zdarzeń, w których obecne są narkotyki, a także żeby w razie konieczności potrafili adekwatnie zareagować chroniąc siebie i swoich znajomych przed możliwymi zagrożeniami. „Zmiana ustawień” oznacza: kieruj tak swoim postępowaniem, by cieszyć się życiem i młodością. Zmieniaj ustawienia na coraz lepsze – mówi Piotr Jabłoński, dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Zobacz również
Głównym elementem kampanii będzie prosta gra internetowa oraz baza wiedzy zawarta na stronie internetowej www.krzywoweszlo.pl. Rozgrywka i podejmowane przez gracza wybory przy „zmianie ustawień” pokazują w przyjazny sposób „drogowskazy”, jakimi należy kierować się w życiu. Kampania posługuje się metodą „nauki przez zabawę”, zaś teksty do gry oraz strony internetowej kampanii były tworzone przez ekspertów zajmujących się problematyką przeciwdziałania narkomanii.
– Przez atrakcyjną i bliską młodym osobom formę gry internetowej chcemy upowszechnić wiedzę zarówno na temat zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, alternatywnych sposobów zaspokajania potrzeb życiowych, jak również chcemy przygotować młode osoby do reagowania w sytuacji, kiedy ktoś w ich otoczeniu ma problem z narkotykami – mówi Agnieszka Sieniawska, przewodnicząca Polskiej Sieci Polityki Narkotykowej.
Kampania będzie promowana na portalach społecznościowych oraz na stronach, które są często odwiedzane przez młode osoby, jak również wspierana przez influencerów i znane osoby, które podzielają wartości prezentowane w kampanii. Uzupełnieniem działań prowadzonych w Internecie będzie kampania billboardowa oraz w środkach komunikacji publicznej w pięciu największych miastach Polski. W szkołach ponadpodstawowych oraz domach studenckich zawisną plakaty promujące kampanię. Organizatorzy wezmą udział również w wydarzeniach muzycznych, naukowych czy piknikach rodzinnych skierowanych do grupy docelowej. Koncepcję wizualną gry oraz strony internetowej przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania będzie trwać od listopada 2018 roku do grudnia 2019 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Od 19 listopada br. w Poznaniu można zobaczyć billboardy i plakaty z mocnymi przekazami, nawiązującymi do bajek i dziecięcych wyliczanek, które zostały stworzone w ramach akcji „Dopalacze to nie bajka”.
PS2
Szkoła Policji w Słupsku opublikowała film pokazujący, jak łatwo można stracić życie po dopalaczach. W rolę aktorów wcielili się policjanci – słuchacze szkoły.
PS3
Na początku 2017 roku Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kampanię „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, informującą młodzież o skutkach stosowania używek. W ramach kampanii stworzonych zostało dziesięć spotów, w których ukazano negatywne skutki zażywania różnych substancji.
PS4
Marek Posobkiewicz, szef Głównego Inspektoratu Sanitarnego, znany jest ze swoich filmów, w których rapując ostrzega przed różnymi szkodliwymi substancjami. W jednym z nich przestrzegał przed skutkami zjedzenia grzybów.