Podczas wieczoru zostały także przyznane nagrody za dokonania.
W jedenastej edycji konkursu wzięli udział reklamodawcy, agencje i domy mediowe. Wieloetapowe obrady jury zaowocowały 62 nominacjami do złotych, srebrnych i brązowych statuetek IAB MIXX 2017. 30 listopada, podczas wieczornej gali ogłoszono zwycięzców w 15 konkursowych kategoriach. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi”, „Legendy Polskie Allegro”.
Zobacz również
– IAB MIXX Awards to jak zawsze fantastyczny barometr tego, co dzieje się na polskim rynku i co ważne w branży, ale także oczekiwań klientów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, patrząc na najwyżej nagradzane w tym roku kategorie, że branded content, video online i mobile są niezmiennie wartymi uwagi trendami. Fakt nienagrodzenia żadnego projektu w kategorii Innovations może wydawać się paradoksem we współczesnym świecie. Jednak mimo wielu zgłoszonych projektów wykorzystujących technologie, w ocenie jury zabrakło mocnych akcentów i sięgnięcia po rozwiązania rewolucyjne. Jest więc przestrzeń dla odważnych eksperymentów, które chętnie nagrodzimy w przyszłym roku – komentuje Barbara Żbik, przewodnicząca jury konkursu, Head of Customer Success, EMEA w PayU.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
– Coraz więcej kampanii łączy kreatywność z efektywnością. To trend coraz bardziej widoczny także w projektach zgłaszanych do konkursu IAB MIXX Awards. Coraz więcej jest też zgłoszeń od mniejszych i niszowych agencji, które mają odwagę stanąć w szranki z dużymi agencjami o ugruntowanej pozycji. Gorąco je zachęcaliśmy do wzięcia udziału w konkursie i cieszymy się z ich osiągnięć – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Oto pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2017. Kolejność kategorii jest alfabetyczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zanika rozróżnienie między online i offline. Digital jest już wszędzie, a w niektórych kampaniach odgrywa wręcz rolę wiodącą. Widać też, że dobrą, efektywną kampanię można zrealizować przy minimalnym budżecie. Duże środki na realizację projektu przestają być kluczem do sukcesu. Kampanie zgłoszone do IAB MIXX odzwierciedlają te trendy – komentuje Robert Wielgo, CMO i członek zarządu IAB Polska.
W przypadku niektórych kategorii konkursu projekty były wybitne i jury miało duży problem ze wskazaniem najlepszych, ale nie we wszystkich kategoriach zostało przyznane złoto. W dwóch kategoriach – Internet of Things i Games – członkowie jury zadecydowali o nieprzyznawaniu nagród. Doceniając projekty, zgodnie stwierdzili, że żaden nie był na tyle przełomowy, by można było mówić o wyznaczaniu kierunków czy trendów. Nie został także wskazany Dom Mediowy Roku – nie udało się jury wybrać najlepszego kandydata. W trzech kategoriach – Innovations, Public Service and non profit campaign oraz Email – nie przyznano nominacji.
Nagrody za dokonania
Podczas MIXX Awards przyznano także trzy nagrody specjalne za dokonania. Agencją Roku został VML, Marketerem Roku iTaxi. Piotr Ejdys, Prezes Gemius SA otrzymał nagrodę Człowieka Roku.
— Nagrody za dokonania są bardzo ważną częścią IAB MIXX Awards. Są uhonorowaniem wybitnych osiągnięć, odwagi i konsekwencji w wyznaczaniu trendów. Energia, niewątpliwe sukcesy i precyzja tegorocznych działań oraz osiągnięcia w całej karierze sprawiły, że to Piotr Ejdys, Prezes Gemius SA odbiera nagrodę Człowieka Roku. Nie było także wątpliwości co do przyznania statuetek dla iTaxi oraz agencji VML, która z roku na rok ugruntowuje swoją pozycję – komentuje Tomasz Jażdżyński, członek kapituły konkursu.
IAB MIXX Conference
Galę MIXX Awards poprzedziła konferencja MIXX Conference 2017, którą zainaugurowała Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer w Gemius EMEA&APAC, prezentując trendy w komunikacji marketingowej. Podczas konferencji zostały przedstawione najciekawsze i najbardziej inspirujące kampanie marketingowe tego roku. Większość z nich była nominowana do MIXX Awards. Case studies z najciekawszych projektów i kampanii tego roku były prezentowane z perspektywy agencji, domu mediowego i klienta.
Wydarzenie IAB MIXX Awards & Conference jest objęte akredytacją DIMAQ.
Partnerzy
Co roku partnerami IAB MIXX Awards&Conference są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy w reklamie digitalowej.
- Sponsorzy: Wirtualna Polska Media, Orange Polska, Coca-Cola, Grupa Onet-RAS Polska
- Sponsor Konferencji: Gemius Polska, Citroën
- Sponsorzy Kategorii: AMS, GetResponse, Harward Business Review, Grupa Onet-RAS Polska, Orange, Sataku, TagLife, Wirtualna Polska Media, Wunderteam
- Partnerzy Medialni: gazeta.pl; interaktywnie.com, Magazyn Online Marketing, Marketer+, Marketing przy kawie, Media&Marketing, My Company, Na Temat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska Media, Wyborcza.pl
- Współpraca: Moon Media Video, Newspoint, GoldenSubmarine
- Patronat honorowy: BCC oraz Konfederacja Lewiatan
- Oficjalny audytor: PwC
Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.