Raport Marketingowe Kompetencje Przyszłości jest jednym z narzędzi Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej do opracowania rekomendacji usług rozwojowych dla tegoż sektora. Realizacja Badania w początkowej fazie pandemii (12-31 marca br.) oraz pogłębienie analizy podczas panelu eksperckiego pozwoliły na uchwycenie efektu, jaki kryzys wywołał w środowisku.
– Nowa rzeczywistość, w jakiej znaleźliśmy się z powodu epidemii, wymusiła dostarczenie wysokiej jakości programów rozwoju kompetencji w formie zdalnej i online. Koniecznie musi zostać podkreślony fakt, że usługi w takiej formie powinny gwarantować poziom co najmniej tak samo wysoki, jak w przypadku bezpośrednich i osobistych form wsparcia sprzed epidemii. Ponadto nie powinniśmy skupiać się wyłącznie na bieżącym zarządzaniu kryzysową sytuacją, lecz również mieć na uwadze, że niektóre ze zmian i nowych metod szkoleniowych, wprowadzanych w tym czasie, zostanie z nami na stałe, jako nowe metody podnoszenia kompetencji. Musimy więc stawiać sobie nie tylko cele tymczasowe, ale myśleć o wizjach długofalowych – zaznacza Piotr Krasiński, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zobacz również
Jesteśmy w trakcie kształtowania się nowego jutra. Ogromne zmiany społeczne dotyczą w dużej mierze relacji międzyludzkich i komunikacji. Ma to nieuchronny wpływ na biznes, a w szczególności na formę komunikacji, jaką dziś przyjmują firmy i marki, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. Czy w tak dynamicznym czasie można mówić o konkretnych programach szkoleniowych?
– Rozmowa podczas panelu eksperckiego po badaniu pokazała, że jest ogromna potrzeba, by uzupełnić wiedzę i umiejętności w obszarze strategicznego myślenia i działania w obliczu niestabilnej sytuacji biznesowej. Kryzysy tej skali nie zdarzają się często, ale gdy już przyjdą, zmieniają rzeczywistość całkowicie. Uważam, że mamy niezwykłą okazję do tego, by być częścią tworzenia się nowego świata. To, na czym należy się skupić, aby wyjść z tarczą z pandemii, to przede wszystkim umiejętności miękkie, takie jak: elastyczność, innowacyjność i zwinność. Równolegle nie można zapominać o technologii, która siłą rozpędu wdarła się w nasze życie jeszcze mocniej i zmusza nas do pogłębiania e-kompetencji z zakresu e-learningu, digital marketingu oraz poruszania się w mediach społecznościowych. Zatem pole do rozwoju mamy szerokie. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z wynikami badania oraz wnioskami naszych ekspertów – są niezwykle cenne – odpowiada Marcin Olkowicz, przewodniczący i animator rady.
Raport dostępny jest na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach pogłębienia tematu kompetencji marketingowych zespół Rady zaprasza na webinarium w dniu 27.05.2020r. o godz. 15:00. Rejestracja na wydarzenie: https://bit.ly/Webinar_Rady_Sektorowej
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gośćmi wydarzenia online prowadzonego przez Marcina Olkowicza będą:
- Agata Kaczmarska, HR Director Dentsu Aegis Network Poland
- Adrianna Kubik, Business Director They.pl
- Ewa Opach, Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej, IAB
- Piotr Krasiński, Zastępcy Dyrektora DRK, PARP
Partnerem wydarzenia jest polski ośrodek analityczny THINKTANK.