Kultowy model adidas Stan Smith teraz jeszcze bardziej przyjazny środowisku

adidas i SneakerStudio podkreślają temat zrównoważonego rozwoju w ramach kampanii Stan Smith Forever. Launchowi nowych ekologicznych butów adidas Stan Smith towarzyszy kampania przygotowana przez VMLY&R.
O autorze
1 min czytania 2021-05-10

Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome kwestii zanieczyszczania środowiska odpadami pochodzącymi z plastiku jednorazowego użytku. W duchu idei walki z tym problemem oraz wykorzystywania recyklingu w celu zrównoważonego rozwoju, adidas odświeżył klasyczną sylwetkę modelu Stan Smith stosując nową cholewkę Primegreen z materiałów pochodzących z recyklingu.

Razem z nowo powstałym warszawskim salonem sklepu SneakerStudio adidas postanowił przenieść swój manifest o zredukowaniu zużycia plastiku do świata rzeczywistości rozszerzonej. Na potrzeby kampanii powstał instagramowy filtr AR, dzięki któremu można zobaczyć ten kultowy model w niecodziennej odsłonie. Już na początku maja w stolicy pojawią się citylighty, które za pomocą smartfona pokażą przechodniom niezwykłą ekspozycję z wirtualnych plastikowych odpadów, które pod odpowiednią perspektywą ułożą się w sylwetkę legendarnego buta Stan Smith.

To wyjątkowe wirtualne doświadczenie jest przykładem instalacji anamorficznej, w których chodzi o przekształcanie przypadkowych obiektów w coś znaczącego. Wykorzystując to zjawisko, specjalny filtr w aplikacji Instagram generuje w wirtualnej przestrzeni instalację przekazującą ideę less waste stojącą za nowymi Stan Smithami. Zapewnia to świeże i ekscytujące wrażenia, którymi użytkownicy będą mogli podzielić się ze swoimi znajomymi, a przy okazji szerzyć trend less waste.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowy model Stan Smith odzwierciedla założenia marki adidas, która zmierza do tego, by ograniczyć ilość plastikowych odpadów. Do 2024 roku adidas chce wykorzystywać tylko poliester pochodzący z recyklingu. Zmieniając swoje kultowe modele w zrównoważony sposób, robi jeden, ale ważny krok w kierunku czystszej przyszłości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing