W ubiegłym tygodniu ponad 562 restauracji KFC w Wielkiej Brytanii były zamknięte po tym, jak po zmianie systemu operacyjnego dostaw firma DHL miała „drobne” problemy organizacyjne. W sprawie głos musiała zabrać również policja, ponieważ funkcjonariusze dostawali telefoniczne zgłoszenia w sprawie zamkniętych lokali.
Zobacz również
Po tym, jak na prawie każdym lokalu widniała kartka „dziś nieczynne”, marka zamieściła przeprosiny w dziennikach „The Sun” i „Metro”. Na grafice widniał pusty kubełek i okruszki w tle. Litery składające się na nazwę firmy zostały zmienione w charakterystyczny sposób 😉
Kolejnym krokiem było poinformowanie przez markę o otwarciu większości lokali. „Jesteśmy wykończeni i nie możemy wymyślić zabawnego nagłówka. Ale mamy świetne wieści. Ponad 90 proc. naszych restauracji jest ponownie otwartych”.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Eksperci szacują, że kryzys kosztował KFC około 1 milion funtów dziennie.
PS
Burger King dostrzegł szansę dla siebie w nieszczęściu KFC i wprowadził nową ofertę, aby pomóc fanom zaspokoić ich pragnienia.
Klienci mogą zdobyć dziewięć nugetsów za 99 pensów lub kurczaka królewskiego za 1,99 £.
Akcja na Twitterze reklamowana była zabawną grafiką:
Taka odpowiedź marki spotkała się z dużym zainteresowaniem! Burger King na pewno dużo zyskał na potknięciu konkurenta: