W ubiegłym tygodniu ponad 562 restauracji KFC w Wielkiej Brytanii były zamknięte po tym, jak po zmianie systemu operacyjnego dostaw firma DHL miała „drobne” problemy organizacyjne. W sprawie głos musiała zabrać również policja, ponieważ funkcjonariusze dostawali telefoniczne zgłoszenia w sprawie zamkniętych lokali.
Zobacz również
Po tym, jak na prawie każdym lokalu widniała kartka „dziś nieczynne”, marka zamieściła przeprosiny w dziennikach „The Sun” i „Metro”. Na grafice widniał pusty kubełek i okruszki w tle. Litery składające się na nazwę firmy zostały zmienione w charakterystyczny sposób 😉
Kolejnym krokiem było poinformowanie przez markę o otwarciu większości lokali. „Jesteśmy wykończeni i nie możemy wymyślić zabawnego nagłówka. Ale mamy świetne wieści. Ponad 90 proc. naszych restauracji jest ponownie otwartych”.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Eksperci szacują, że kryzys kosztował KFC około 1 milion funtów dziennie.
PS
Burger King dostrzegł szansę dla siebie w nieszczęściu KFC i wprowadził nową ofertę, aby pomóc fanom zaspokoić ich pragnienia.
Klienci mogą zdobyć dziewięć nugetsów za 99 pensów lub kurczaka królewskiego za 1,99 £.
Akcja na Twitterze reklamowana była zabawną grafiką:
Taka odpowiedź marki spotkała się z dużym zainteresowaniem! Burger King na pewno dużo zyskał na potknięciu konkurenta: