Według ekspertów Instytutu Badawczego Randstad pandemia COVID-19 spowodowała, że obecnie niepewność Polaków o pracę jest najwyższa od 10 lat. Jak wynika z raportu „Monitor Rynku Pracy” aż 26% pracowników w Polsce obawia się zwolnienia, to o 17 p.p. więcej niż podaje badanie zrealizowane przed ogłoszeniem tzw. społecznej kwarantanny. Mając na uwadze niepokoje społeczne oraz bezpieczeństwo miejsc pracy na polskim rynku, firma Lafarge w Polsce dołącza do inicjatywy #niezwalniajmy zainicjowanej przez portal rekrutacyjny Homejob. Celem akcji jest zachęcenie firm do solidarności z pracownikami, pokazywanie przykładów rozwiązań w zakresie ograniczania kosztów bez zwalniania pracowników, a także wymiana doświadczeń z innymi firmami i krajami.
– W obecnej sytuacji dla każdego z nas najważniejsze jest bezpieczeństwo – zarówno to bezpieczeństwo w obszarze zdrowia, jak i bezpieczeństwo stałości zatrudnienia. Jako firma odpowiedzialna społecznie dokładamy wszelkich starań, aby nasi pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji w firmie i czuli, że są dla nas zawsze na pierwszym miejscu – mówi Katarzyna Kowalik, Kierownik ds. Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy Lafarge w Polsce.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Lafarge w odpowiedzi na obecną sytuację związaną z pandemią COVID-19 podjęło już szereg inicjatyw wspierających pracowników w miejscu pracy oraz w czasie wolnym. We wszystkich obiektach i zakładach zastosowane zostały najwyższe standardy BHP i środki higieny, a tam, gdzie było to możliwe, wprowadzona została praca zdalna. Powołana została także grupa 60 Koordynatorów ds. Zapobiegania COVID-19, której zadaniem jest monitorowanie sytuacji w danej lokalizacji i dbanie o to, żeby praca mogła przebiegać w zgodzie z aktualnie obowiązującym rygorem sanitarnym i przy zachowaniu maksymalnych zasad bezpieczeństwa. Każdy z pracowników otrzymał również pakiet maseczek chirurgicznych oraz jednorazowych rękawiczek do prywatnego użytku.
W trosce o pracowników uruchomiona została także kampania #zadbajmyosiebie, w ramach której publikowane są m.in. wskazówki dotyczące pracy z domu, planowania, czy zdalnego zarządzania zespołem. Pracownicy spotykają się regularnie online, żeby podtrzymywać zaangażowanie, ale też wyznaczać punkty w harmonogramie dnia i ułatwić rodzicom godzenie obowiązków z opieką nad dziećmi. Firma organizuje szkolenia online z zakresu radzenia sobie z emocjami, przygotowała filmy uczące relaksacji, umożliwiła pracownikom otwarty dostęp do aplikacji INSPIRO, która daje ogromne możliwości nauki, rozwoju czy spędzania wolnego czasu.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]