Singapur znajduje się na 3. miejscu na świecie wśród krajów, w których występuje niedobór snu, choć jednocześnie jego mieszkańcy bardzo go sobie cenią. Nie potrafią jednak uznać go za priorytet. Dlatego też drzemiący w metrze czy przy stolikach bibliotecznych Singapurczycy to popularny widok.
W odpowiedzi na to zjawisko IKEA postanowiła, że ułatwi mieszkańcom odpoczywanie. „Leave the rest” to akcja tej sieci sklepów, w której Singapurczycy są zachęcani do zrobienia krótkiej przerwy w działaniu, by mogli realizować swoje pasje w 100 procentach.
Zobacz również
W ramach kampanii powstała torba RESTEN, czyli nowa wersja kultowej niebieskiej torby FRAKTA. Torba została wykonana z wygodnych, miękkich tkanin oraz wypełnień. W efekcie jej design przypomina poduszkę, ale gadżet wciąż zmieści wiele potrzebnych na co dzień Singapurczykom przedmiotów. Posiada także napis „Leave the rest to IKEA”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. The Secret Little Agency
– W obliczu nadgodzin, odpoczynku często poszukuje się w nietypowych miejscach, dlatego dostrzegliśmy możliwość zapewnienia ulgi zabieganym mieszkańcom Singapuru, tworząc najbardziej „wypoczynkową” torbę na świecie dla jednego z najbardziej niespokojnych krajów na Ziemi – mówią Nicholas Ye i Mavis Neo, dyrektorzy kreatywni agencji The Secret Little Agency.
fot. The Secret Little Agency
– Wiemy, że sen jest ważny, a odpoczynek jest istotną, choć często pomijaną częścią życia Singapurczyków. IKEA ma szeroką gamę dobrze zaprojektowanych i niedrogich produktów, a jaki jest lepszy sposób na rozpoczęcie dnia, niż nasza nowa, całoroczna kampania „Leave the rest to IKEA”? Jej symbolami są pierwszy w historii RestFest i torba RESTEN. Ta ostatnia przypomina nam o zabieganym stylu życia, o tym, jak ważne jest znalezienie okazji do odpoczynku i że Singapurczycy mogą po prostu zostawić resztę nam – komentuje Caroline Ng, dyrektor ds. marketingu krajowego IKEA Singapore.
Zdjęcie główne: The Secret Little Agency
PS „Ways to shop”: gigantyczny pluszowy budynek IKEA promuje usługę „kliknij i odbierz” w viralowym wideo
Gigantyczny pluszowy sklep IKEA przemierza angielskie miasto. Horror klasy B? Nie – kampania „Ways to shop”, promująca wprowadzenie usługi „kliknij i odbierz” na Wyspach Brytyjskich.
PS2 IKEA sprowadza lato do Szwecji. W Sztokholmie zainstalowano olbrzymie lustro, dzięki któremu słońce dotrze do wszystkich restauracji
Lato w Sztokholmie nie gwarantuje dużej ilości słońca. Wie o tym IKEA, która postanowiła to zmienić i w tym celu zainstalowała w centrum szwedzkiej stolicy lustro sterowane nadajnikiem GPS.