Już w 2018 roku LEGO wprowadziło do sprzedaży gamę elementów z materiałów przyjaznych środowisku – roślinnego plastiku uzyskiwanego z trzciny cukrowej. Jak się okazuje, był to początek nowej strategii marki z myślą o naszym środowisku.
Kilka dni temu przedstawiciele firmy ogłosili bowiem, że od 2030 roku w ofercie LEGO nie pojawią się już klocki wytwarzane z plastiku. Natomiast od 2025 roku poszczególne elementy zestawów marki nie będą umieszczane w foliowych opakowaniach.
Zobacz również
Z czego więc będą wytwarzane słynne klocki duńskiego brandu? Dokładny materiał na tę chwilę nie jest znany (choć pojawiły się głosy, że może to być wspomniana wyżej trzcina cukrowa). Firma zapowiedziała, że aktualnie prowadzi prace nad znalezieniem nowego, innowacyjnego i co najważniejsze – przyjaznego środowisku surowca, który zastąpiły plastik i jednocześnie spełniał szereg norm, a także był bezpieczny dla dzieci.
W tym celu LEGO planuje wydać nawet 400 mln dolarów. Plany się więc ambitne.
Klocki Lego to nie tylko zabawka. Dla kolejnych pokoleń, jest to także sposób na edukację o świecie. Tym razem marka chce inspirować najmłodszych do szukania rozwiązań przyjaznych środowisku i pokazywać im, jak zmieniać świat na lepsze. W tym celu powstała kampania Zielone Instrukcje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
By podkreślić zaangażowanie w działania na rzecz klimatu, LEGO we współpracy z wiodącym światowym dostawcą rozwiązań w zakresie zrównoważonej energii, firmą Vestas zaprojektowało zestaw ekoklocków, z których można ułożyć prawie metrową turbinę wiatrową.
PS3
Zainspirowana niewidomym przedsiębiorcą Matthew Shifrinem, firma LEGO stworzyła nowe instrukcje w formie audio, które mają pomóc dzieciom z upośledzeniem wzroku budować i uczyć się poprzez zabawę popularnymi klockami.