LEGO świętuje 85. urodziny

W 2017 roku Grupa LEGO celebruje swoje 85. urodziny. Firma przeszła długą drogę, od małego warsztatu stolarskiego do nowoczesnego, globalnego przedsiębiorstwa wyznaczającego trendy w przemyśle zabawkarskim, który inspiruje ludzi na całym świecie. Obecnie marka LEGO jest rozpoznawana przez dzieci...
O autorze
2 min czytania 2017-08-30

…i dorosłych na całym świecie, ale przypuszczalnie tylko niewielu z nich wie, co dokładnie oznacza nazwa LEGO. Jest to połączenie dwóch duńskich wyrazów „LEg GOdt”, które można przetłumaczyć jako „baw się dobrze”. Te słowa są nie tylko nazwą firmy, ale także uosobieniem jej celów i misji. Produkty LEGO inspirują i rozwijają małych budowniczych jutra już od 85 lat.

Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre

Wszystko zaczęło się w 1932 roku, gdy Ole Kirk Kristiansen rozpoczął wytwarzanie drewnianych zabawek w małym miasteczku Billund w Danii. Punkt zwrotny w historii Grupy LEGO nastąpił dopiero 26 lat później, kiedy to został opatentowany klocek LEGO i nowe zasady łączenia klocków, które znamy dzisiaj, i które otworzyły nowe możliwości nieskończonej i twórczej zabawy. Ole wierzył w wysoką jakość i dbałość o szczegół, a swoje przekonanie ujął w zdaniu: „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”, które stało się mottem firmy. Jakość i bezpieczeństwo to fundamentalne wartości LEGO od momentu powstania firmy po dziś dzień.

Systematyczna kreatywność

Z biegiem lat firma LEGO ewoluowała, rozrastając się z małego warsztatu do jednego z największych producentów zabawek na świecie. Klocki LEGO są składowymi elementami wszystkich części systemu LEGO, co oznacza, że mogą być łatwo łączone na niezliczoną ilość sposobów, a potem tak samo łatwo przebudowywane. Im więcej klocków LEGO, tym większa kreatywność i możliwości budowania. Kombinacja ustrukturalizowanego systemu, logiki i nieskończonej kreatywności zachęca dzieci do twórczej zabawy, a dzięki niej do nauki. Bawiąc się, dzieci nawet nie zdają sobie sprawy, jak wiele przy okazji się uczą.

Kreatywność, jakość i radość budowania dla wszystkich pokoleń

Nieważne, czy bawisz się samochodem, samolotem czy po prostu budujesz model, który powstał w twojej wyobraźni, wszystkie produkty LEGO reprezentują wartości takie, jak: kreatywność, radość, jakość, nauka i bezpieczeństwo. Wartości te oraz projekt klocka LEGO są kluczowe dla marki LEGO i dlatego są stale rozwijane. Dla Grupy LEGO najcenniejsze są doświadczenia płynące z radosnej, twórczej i niczym nieograniczonej dziecięcej zabawy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejsza jest odpowiedzialność

Misją firmy jest inspirować i odkrywać budowniczych jutra. Dzieci, bawiąc się klockami LEGO, mogą zbudować wszystko, co tylko powstanie w ich wyobraźni. Poprzez zabawę uczą się rozwiązywać małe, dziecięce problemy, dzięki czemu w przyszłości będą umiały rozwiązywać duże problemy, nawet te dotyczące przyszłości świata. Grupie LEGO bardzo zależy, aby mieć pozytywny wpływ na stan planety, jaką dzieci po nas odziedziczą. Dlatego firma zobowiązała się do 2030 roku używać do produkcji i pakowania wyłącznie materiałów nienaruszających równowagi ekologicznej, a do 2020 roku wykorzystywać w 100% energię otrzymywaną ze źródeł ekologicznych.

Kamienie milowe w historii Grupy LEGO

1932 Stolarz Ole Kirk Kristiansen zaczyna wytwarzać drewniane zabawki. Jako uznany cieśla przykłada dużą wagę do jakości we wszystkim, co robi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1949 Ole Kirk Kristiansen widzi potencjał w plastikowych klockach i próbuje przekonać do pomysłu swoich synów: „Nie wierzycie w to? Nie widzicie, że jeśli zrobimy to dobrze, będziemy mogli sprzedawać klocki do sklepów na całym świecie?”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1955 Godtfred Kirk Christiansen wprowadza LEGO® System in Play jako ustrukturalizowany system produktów – im więcej masz klocków, tym więcej możesz zbudować.

1958 Zostaje opatentowany klocek LEGO® i nowe zasady łączenia klocków, które znamy dzisiaj, i które otworzyły nowe możliwości nieskończonej i twórczej zabawy.

1962 Zostaje wprowadzone koło LEGO®, co dodaje element ruchu w LEGO® System in Play.

1968 Zostaje otwarty pierwszy park rozrywki LEGOLAND® w Billund.

1969 Światowa premiera klocków LEGO® DUPLO® dla najmłodszych dzieci – dwa razy większych od standardowych klocków LEGO.

1974 Narodziny minifigurki LEGO® uruchamiają kompletnie nową koncepcję zabawy, w której podstawą są historie i postaci.

1999 Klocek LEGO® zostaje wybrany „Zabawką Stulecia”.

2009 Wprowadzenie na rynek LEGO® Games i zaproszenie rodzin z dziećmi do nowego wymiaru zabawy z grami LEGO.

2011 Wprowadzenie serii LEGO® NINJAGO®, która od razu staje się hitem.

2012 Wprowadzenie serii LEGO® Friends i nowej minifigurki – mini-laleczki.

2014 Premiera kinowa pierwszego filmu pełnometrażowego „LEGO® Przygoda” w kinach na całym świecie.

2016 Wprowadzenie serii LEGO® NEXO KNIGHTS®, która łączy zabawę wirtualną z zabawą w świecie realnym.