LEGO wprowadza ekologiczne klocki z trzciny cukrowej

LEGO wprowadza ekologiczne klocki z trzciny cukrowej
LEGO stawia na ekologię – botaniczne elementy takie jak liście, drzewa czy krzewy będą tworzone z plastiku na bazie trzciny cukrowej. Wszystko po to, aby zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery.
O autorze
1 min czytania 2018-08-14

fot. www.lego.com

Największy producent klocków na świecie, LEGO do sprzedaży wprowadza gamę elementów z materiałów przyjaznych środowisku – roślinnego plastiku uzyskiwanego z trzciny cukrowej. Nowe, ekologiczne, elementy botaniczne LEGO pojawią się w różnych odmianach liści, krzaków i drzew. Trafią do sprzedaży w wybranych krajach od sierpnia br.

Grupa LEGO postawiła sobie za cel i zobowiązanie, by do 2030 roku do produkcji głównych produktów i opakowań używać materiałów zrównoważonych ekologicznie.

PS adidas X Parley the Oceans

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Swoją walkę z plastikiem toczy także adidas. Marka w ubiegłym roku sprzedała milion par butów wyprodukowanych z plastiku wyłowionego z oceanów. Do 2024 roku adidas planuje produkować wszystkie buty wyłącznie z plastiku pozyskanego tą drogą. W realizacji projektu pomóc ma organizacja ekologiczna Parley the Oceans: Adidas chce produkować buty tylko z plastiku wyłowionego w oceanach.

PS2 McDonald’s X Starbuck: NextGen Cup Challenge

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NextGen Cup Challenge to inicjatywa mająca na celu opracowanie nowego typu kubka, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Powstała ona w efekcie partnerstwa McDonald’s i Starbucks na rzecz ochrony środowiska. Obie firmy odpowiadają łącznie za 4% rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków: McDonald’s łączy siły ze Starbucksem – dla środowiska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 3

W celu ochrony środowiska coraz więcej firm decyduje się na wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyclingu i podejmuje działania w celu ograniczenia wytwarzania plastiku. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję.